Propune Articol

Am creat această pagină din dorinţa de a auzi ideile celor interesaţi de ceea ce se discută pe acest site. Aşadar, vă rog să folosiţi formularul de mai jos şi să-mi scrieţi despre ce fel de articole aţi vrea să apară pe site. Am să încerc, pe cât posibil, să adaug articole în tematica sugerată de voi.

Trebuie sa mentionez faptul că eu am stabilit deja un plan de articole, însă sunt dispusă să ascult părerile voastre şi să lucrez la anumite articole, dacă acestea vă vor servi mai bine pentru scopurile voastre. Totuşi, trebuie ţinut seamă de faptul că articolele trebuie să se încadreze în tematica site-ului.

Aşadar, aştept sugestiile voastre!!! :)

13 Responses to "Propune Articol"

  1. este mai mult o intrebare, decit o sugestie. dupa ce tratezi programul Toon Boom Studio, explici si Maya?

  2. Cristina says:

    In principiu asta e planul, doar ca mai intai as vrea sa fixez anumite cunostinte generale legate de animatia pe calculator. Maya este un soft foarte complex si foarte puternic si de aceea cred ca pentru incepatori este destul de dificil sa invete in acelasi timp principiile animatiei si utilizarea unui astfel de soft.

    Si sa iti mai dau un motiv de ce am inceput mai intai cu 2D: pentru ca nu se poate sa faci animatie 3D fara 2D.

    In concluzie o sa tratez si 3D-ul: modelare, texturare, animatie si renderizare :)

  3. Sorbon says:

    Am lucrat mai multishor in C4d, Vue si Solidworks, dar zilele trecute am descoperit Toon Boom si nu m-am mai putut desparti tot weeken-dul de calculator. E un programel superb! :)

  4. Cristina says:

    Salut Sorbon,

    Banuiesc ca te referi la Toon Boom Studio, care intr-adevar este dragut si usor de utilizat. Nu este la fel de performant ca celelalte softuri din gama Toon Boom: Animate sau Digital Pro insa iti asigura un rezultat foarte bun si fara batai de cap … si in plus este mai accesibil :)

    In viitorul apropiat intentionez sa prezint cateva articole legate de utilizarea programului astfel incat orice incepator sa deprinda un minim de cunostinte si sa poata utiliza programul cu usurinta si cu multa placere.

  5. Catalin says:

    Cati nervi imi poate face Toon Boom Studio :)). Iese urat de tot cand dau export ca .avi
    Off… doar de n-ar fi avut Flash problema aia cu sincronizarea sunetului

  6. Marcel says:

    Salut!

    In mod sigur problema apare datorita codec-ului folosit. Fie ca este AVI, MPG, MOV, etc, daca nu un codec bun atunci calitatea va fi proasta.
    Eu export ca MOV codat cu H264 iar calitatea este ireprosabila si dimensiunea fisierului cat se poate de mica. That’s the best!.
    O varianta lafel de buna din punct de vedere al calitatii video este sa exporti necomprimat (AVi sau MOV), caz in care ar trebui sa se vada bine doar ca dimensiunea fisierului va fi mult mai mare (de ordinul GB pe minut).

  7. Catalin says:

    Am rezolvat, scoate perfect .mov. Nasol e ca daca vreau sa dau export ca .avi si ma duc la sunet sa mai cresc un pic valorile (are ca default ceva pe 16 herti, mono) face crash. Am windows 7 si imi apare dialogul acela ca s-a stricat nu stiu ce, si daca dau detalii imi zice

    Fault Module Name: QuickTimeAuthoring.qtx

    Oricum nu-i problema, atata timp cat .mov-ul poate fi convertit in altceva.

  8. Marcel says:

    Nu stiu ce sa-ti spun aici, se poate lafel de bine sa fie o problema de la Windows 7.
    Asa cum spunei si tu, MOV-ul poate fi convertit in orice altceva.

    Mai e o chestie, si anume: daca exporti direct din Toon Boom Studio sub forma de fisier video ar fi mai bine sa exporti necomprimat, pentru ca se va exporta mai repede. Exportul din Toon Boom Studio dureaza cam mult, in principal datorita faptului ca se face o conversie din formatul Toon Boom Studio (cu logica si structura lui) in formatul video respectiv. Daca il exporti si intr-un format video comprimat (de exemplu cadat cu H264) atunci va dura si mai mult pentru ca se va aduna si timpul necesar codarii formatului video.

    Si inca ceva, ce-am mai observat noi de-a lungul timpului.
    Daca ai o animatie fara sunet este cel mai simplu sa o exporti SWF (deci vectorial, la calitate maxima) dupa care sa o codezi intr-un format video. Astfel timpul total necesar codarii se va reduce pentru ca, asa cum spuneam si mai sus, Toon Boom Studio codeaza cam greu un video datorita conversiei din formatul propriu in formatul video.
    Daca ai o animatie cu sunet o poti exporta tot SWF si recoda dupa insa majoritatea programelor cu care poti sa codezi un video nu vor recunoaste partea de audio. Asadar, aici solutia potrivita ar fi sa exporti ca video necomprimat, dupa care sa recodezi cu alt program (de exemplul cu QuickTime full version).

    Thanks,
    Marcel

  9. Catalin says:

    Da, referitor la chestia cu .SWF-ul, am niste animatii facute in Flash CS4, exportate ca .swf dar nu le pot converti in fisiere video cunoscute (.avi, .mpg etc) desi n-are nimic ciudat setat din Publish Settings, nu i-am pus protect from import sau alte chestii care ar putea interveni. Desi am dat totusi Compress Movie 😕 hmm…

  10. Marcel says:

    Animatiile in cauza au cumva scripturi in ele? daca ai chiar si un stop() acolo atunci nu poti deschide SWF-ul intr-un player de video gen QuickTime si astfel nu-l poti converti in altceva.
    Daca totusi nu ai ActionScript acolo si tot nu-ti merge il poti importa in Toon Boom Studio (File > Import).

    Marcel

  11. Catalin says:

    Ah, damn, asa e! Are un stop(); pe ultimu’ frame, ca l-am gandit pentru o pagina de internet si nu il vream sa il tot repete. Multumesc! :))

  12. Marcel says:

    Cu placere! Bine ca s-a rezolvat 😀

  13. Alexandru says:

    Salutare ….am o intrebare legata de o problema cu Maya…Cand folosesc programul SpeedTree pentru a edita copaci si ii exportez in Maya cu tot cu textura si joint-uri este totul ok pana la partea cu frunzele…unde textura se ia cu totul si apare o imagine plana a texturi frunzei si nu apare numai frunzele din imagine. Daca ati auzit de problema asta va rog un raspuns :) Ms Mult :)

Leave a Reply

Submit Comment



© 2017 ANIMATIC