3

Rafinarea unei animaţii – TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final

După o pauză puţin mai lungă (am lucrat la foarte multe proiecte despre care voi scrie în curând pe Animatic), revin cu un articol, zic eu, destul de interesant. Tema pe care o propun spre discuţie este următoarea: Cum putem înbunătăţi o animaţie pe care o considerăm deja terminată?

Iar ca şi exemplu voi folosi o animaţie la care am lucrat eu, mai exact este vorba despre animatia pe care am realizat-o în cadrul Cursului de Animaţie 3D de la Animation Workshop.

Aşadar, începem menţionând regula de aur pentru retuşarea unei animaţii: dacă nu ştii de unde să începi sau ce să cauţi în propria animaţie, atunci poate următoarele cuvinte iţi vor aprinde beculeţul: REBLOCK & REFINE YOUR KEYS. Aceste cuvinte se regăsec în 3 lucruri esenţiale care stau la baza unei animaţii: Posing  – Staging – Timming.

Voi prezenta în continuare 3 exemple de secvenţe unde m-am folosit de aceste principii, iar de fiecare dată vom analiza câte ceva diferit şi de fiecare dată am să arăt, în paralel, varianta iniţială (before) şi finală (after). Pentru a retuşa întreaga animaţie am avut nevoie de câteva săptămâni însă sunt mulţumită de “înbunătăţiri” (dacă vrei să iasă bine trebuie să fi pregătit să investeşti timp suficient).

Analiza 1. Getting the flow

După cum se poate observa din imaginea de mai sus, în partea stângă avem varianta iniţială, unde se poate observa rigiditatea personajului la nivel de braţe, fapt care duce la un contrast: braţul stâng intins în comparaţie cu braţul drept.

Deasemenea, mă mai deranjaza şi faptul că privirea personajului (capul) este orientată către partea dreaptă; aş vrea ca acesta să privească în centrul tabloului, ca şi cum este absorbit de cercul din mijloc al acestuia.

Acum că am descoperit problemele, vine şi întrebarea firească: Cum retuşez aceste lucruri?

Ei bine, lucrând în 3D şi având constrângeri între tablou şi mâini, nu trebuie decât să rotesc tabloul puţin spre stânga şi eventul să mai ajustez şoldurile personajului; încerc să dau impresia că personajul roteşte tabloul din umeri şi nu doar din braţe.

Analiza 2. Open up the pose

Zic eu că acesta este un exemplu destul de simplu şi evident despre ceea ce înseamnă a menţine clară poziţia personajului şi a nu ascunde faţa şi pieptul acestuia.

Se poate observa în partea stângă cum, capul personajului este vizibil din lateral (aş spune ortografic), avand în cadru doar ochiul drept; mă mai deranjază aici şi faptul că se observă cum maxilarul “intră” în gât.

Ok! Am vorbit de probleme, acum să discutăm şi despre ajustări …

Am rotit capul astfel încât ambii ochii dar şi gura să fie vizibile (vreau să se vadă expresia facială). Însă rotirea capului nu a fost deajuns astfel că am mai rotit puţin personajul pe spate, obţinând astfel un arc mai drăguţ în mâna dreaptă dar şi o distanţă mai mare între privirea (ochii) personajului şi obiect.

Deasemena, se observă cum personajul a ajuns în această poziţie cu o întârziere de aproximativ 2 secunde (vezi numărul frame-ului curent), şi asta deoarece pe parcursul scenei am mai introdus anticipări astfel încât eroul meu să nu treacă brusc de la o poziţie la alta.

Analiza 3. Arcs – organic feeling, adding weight to body

Aici avem un exemplu ceva mai complicat unde trebuie să ne uităm la poziţia anterioară (poziţia din care pleacă personajul) dar şi la poziţia următoare (pozitia în care ajunge personajul). Eroul nostru execută o mişcare de rotaţie (180 de grade), schimbându-şi orientarea, de la stânga spre dreapta.

Iată o listă cu ceea ce trebuie inbunătaţit aici:

  • greutate corpului, pe ce picior se sprijină sau cu ce picior se împinge
  • relaţia între şolduri şi umeri, implicit poziţia pieptului
  • direcţia capului (aleg capul ca fiind elementul care conduce mişcarea)
  • expresia facială (vreau ca aceasta să fie vizibilă cât mai mult)

Aşadar, fiind cu ochii după aceste lucruri am căutat să obţin:

  • o linie de acţiune mai curbată şi mai dinamică
  • siluete clare şi sugestive
  • expresii faciale vizibile
  • pieptul trebuie să fie cât mai vizibil
  • palmele deschise şi mai vizibile
  • trecerea greutăţii de pe un picior pe altul

Cam atât …

Uhu! A fost un articol destul de lung :-) !!

În continuare vă las pe voi să faceţi analiza animaţiei, eu v-am dat doar câteva exemple şi sper că v-am pus pe gânduri legat de momentul când poţi considera o animaţie terminată.

Aş mai vrea să menţionez faptul că ochiul critic se formează în timp şi nu totul este evident la început – observaţia se dezvoltă prin analiză.

Get Adobe Flash player

Notă: O variantă mai calitativă a animaţiei poate fi gasită pe Vimeo.


Filed in: Autodesk Maya, Featured, Principles, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "Rafinarea unei animaţii – TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final"

  1. yoyo says:

    Salut,
    Nu mă pricep deloc la animație, vreau dar sa realizez o gura la un personaj existent, care spune 3-4 cuvinte. nu necesar sa corespundă , mimica buzelor cu cuvântul spus. De ce program am nevoie si e ff greu? De obicei învăț minimul necesar, dar acum nu am nici un punct de pornire. Îți mulțumesc si aștept un sfat de la un expert. O zi cât mai frumoasa.

  2. Pai ai mai multe variante dar depinde si in ce program ai creat personajul. Daca esti in vectorial, atunci recomand Flash pentru ca este foarte uzual si gasesti cu usurinta tutoriale free sau referinte. In Flash ai doua optiuni, modul clasic sau folosind un plug-in:

    Modul Clasic – incerci “manual” sa sincronizezi pozitiile gurii cu sunetul (diverselor sunete le corespunde diverse pozitii ale gurii)
    Folosind un plug-in – detectia se face automat, insa trebuie sa ‘ii spui’ Flash-ului care sunt pozitiile gurii pe care sa le foloseasca, adica trebuie sa desenezi cateva pozitii prinipale, cum ar fi open-closed, wide-norrow.

    Apropo, in Toon Boom Studio nu ai nevoie de plug-in, detectia este direct implementata in program.

    Concluzia, recomad Flash pentru ca vei gasi cu usurinta tutoriale video pe youtube, mult mai multe decat despre Toon Boom.

  3. pe Animatic nu am tratat inca lip sync-ul personajelor, insa poti incerca sa cauti mai multe pe youtube (vezi link-ul de mai jos):
    http://www.youtube.com/results?search_query=lip+sync+flash

Leave a Reply

Submit Comment



© 2017 ANIMATIC