0

TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final – partea a 4-a

Ultima săptămână a cursului a fost o săptămână scurtă dar nu lipsită de intensitate. Am spus scurtă pentru că vineri a fost ultima zi a cursului, ziua în care a avut loc prezentarea publică urmată de înmânarea certificatelor :) .

Înainte de a discuta propriu-zis despre săptămâna a 4-a vă propun o mică recapitulare a săptămânilor anterioare din cadrul proiectului.

Săptămâna 1 – săptămâna pregătitoare, unde am realizat storyboard-ul, referințele video, decorul și mersul furișat, în loop, al personajului.

Săptămâna a 2-a – schițarea a 3 scene (din cele 5) cu o durată totală de aproximativ 37 secunde.

Săptămâna a 3-a – schițarea ultimelor 2 scene, cu o durată totală de aproximativ 36 secunde.

Așadar, ultima săptămână a fost rezervată retușurilor, renderizării și compoziției. Pe scurt, ritmul a fost următorul:

Zilele 1 și 2 – Adăugarea detaliilor

  • Getting the flow: retușarea pozițiilor astfel încât corpul personajului să nu pară rupt sau din contră prea “floaty”
  • Face: adăugarea expresiilor faciale
  • Arcs: retușarea arcelor, astfel încât mișcarea să fie condusă de o anumită parte componentă a corpului
  • Avoid symmetry: evitarea simetriei pentru mâini și față
  • Exaggeration: adăugarea unei mici exagerari în mișcări dar și în expresiile feței, pentru a oferi un look cartoonish

Zilele 3 și 4 – Lumini, renderizare

Atmosfera generală a animației este o atmostferă de semiîntuneric, acțiunea având loc pe timpul nopții, în interiorul unei case, și asta pentru că un hoț operează cel mai bine noaptea :-) . Iar pentru a crea această atmosferă au fost folosite 3 tipuri de lumini, după cum urmează:

  • Point light – câte 2 pentru fiecare veioză de pe perete
  • Spot light – 2 pentru lumina ambientă și personaj și incă un spot light pentru lumina lunii
  • Direction light – 2 pentru personaj

În ceea ce privește renderizarea, cu toții am primit ajutor din partea lui Henrik Malmgren. Fiind un curs de animație, renderizarea nu a fost un punct pe care să se fi insistat în vre-un fel (am avut destule lucruri de învățat vis-à-vis de animație).

În cazul meu, toate luminile au fost setate inițial în fișierul referință pentru decor, fișier către care “bat” din cele 5 scene independente. Iar eu nu a trebuit decât să poziționez luminile pentru fiecare scenă în parte și să le dezactivez pe cele care nu imi trebuiesc în scena respectivă. Având avantajul de a lucra în proiecte de Maya diferite, am putut renderiza o scenă și lucra la alta în același timp.

În ceea ce privește stilul de renderizare, se poate observa faptul că nu este ceva deosebit, cu texturi, lumini pretentioase sau chiar occlusion, și asta pentru că am decis să mențin totul în sfera “keep it simple”. Am preferat să acord timp maxim animației (în fiecare zi dintre cele 4 săptămâni) și cât mai puțin timp modelării, texturării, renderizării etc.

Ziua a 4-a – Compoziția

Asamblarea finală a animației a fost realizată folosind Adobe After Effects. Workflow-ul a fost cât se poate de simplu, am importat acolo toate scenele exportate individual sub formă de secvențe targa (*.TGA), sunetele de fundal și textele și am opținut un fișier AVI de aproximativ 3.5GB (necomprimat) pe care l-am codat mai apoi ca MOV, MP4, etc.

Joia aceasta a fost o zi foarte lungă pentru toată lumea, cu toții lucrând stând până târziu la școală, și chiar după lăsarea întunericului noi mai eram încă în sala de curs. Totuși, Erik nu a “rezistat” decât până pe la vreo 9 seara, însă a avut grijă să nu suferim de foame și ne-a servit cu specialități daneze preparate chiar de el;  și mai mult decât atât, a adus și vin, de parca ar fi vrut să nu ne terminăm proiectul la timp :-) .

Ziua a 5-a – Ultima zi

În ultima zi a cursului a avut loc prezentarea publică a proiectelor de final, prezentare care a constat în proiecția animațiilor în fața unui public alcătuit din profesori și studenți din cadrul școlii.

Apropo de animația finală, am să vă arăt doar o parte din aceasta, și anume Scena 2 și Scena 4. Pentru ambele scene am postat pe blog variantele inițiale, iar acum am să vă arăt versiunea v1 renderizată (spun v1 pentru că mai există și v2, dar toate la timpul lor :-) )

Iată scena 2 …

Get Adobe Flash player

Și mai jos scena 4 …

Get Adobe Flash player

Prezentarea a fost urmată de înmânarea certificatelor, de felicitări și strângeri în brațe iar cum suntem într-o școală daneză, orice astfel de activitate este însoțită de bere (nu se face abuz, nu multă bere, dar bună :-) ).

După ce ne-am potolit setea și-am făcut și pozele de grup, ne-am îndreptat spre un restaurant chinizesc unde ne-am potolit și foamea, iar mai apoi am mers la vestitul Høgni, barul școlii :-) .

Am ajuns și la sfârșit …

Prima observație pe care am s-o fac este că animația mea NU este terminată, mai sunt încă o mulțime de lucruri de rafinat, lucruri care imi sunt mie evidente și pe care nu le pot lăsa așa pe viitor … nu de alta dar îmi strică reputația … glumă (adevărul este că nu pot dormi nopțile dacă o las neterminată).

Vă mai aduceți aminte că în săptămânile de acting lucrăm 2 săptămâni pline pentru 10 secunde de animație? Iar acum discutăm de peste 1 minut de animație în 4 săptămâni (care de fapt sunt doar 3 săptămâni, lăsând deoparte pregătirea pentru animație și renderizarea), asta fiind și explicația pentru care animația NU este încă terminată.

După sfârșit

Ca să nu mai lungesc acest articol, vă spun ca va mai fi încă un articol, un rezumat al cursului, în care voi reaminti pe scurt anumite lucruri și voi trage câteva concluzii despre ceea ce înseamnă un curs de animație 3D într-o școală daneză. De asemnea, am să vă arăt și câteva retușuri făcute după terminarea cursului (versiunea v2 de care vă spuneam) … doar am spus că nu pot lăsa animația neterminată.

Gata! Cam asta a fost despre cursul “3D Character Animation”  de la Animation Workshop :-)

Notă: Am pus pe Facebook mai multe poze de la petrecerea de final, vezi albumul de pe pagina Animatic.ro.


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

Leave a Reply

Submit Comment



© 0282 ANIMATIC