2

TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final – partea a 2-a

Discutăm azi despre  săptămâna a 2-a a proiectului, perioadă în care am reușit să schițez 3 din cele 5 scene. Nu am avut timp de retușuri sau de expresii faciale, așadar mai este mult de lucru. Pentru expresii faciale îmi voi rezerva timp în ultima săptămână.

Înainte de a mă apuca de treabă am filmat încă o dată referințele video pentru toate scenele, și asta pentru că nu eram deloc mulțumită de cele din săptămâna anterioară.

Ziua 1 – Scena 1 (Intro, 10 sec)

Cea mai simplă scenă este, cum nu se poate altfel, prima scenă :-) .

Personajul  traverseaza ecranul, de la stânga spre dreapta, având un mers furișat. Am preluat mersul ciclic pe loc din săptămâna trecută și l-am extins în spațiu.  Evident că a mai trebuit să fac diverse ajustări astfel încât să nu-i patineze picioarele însă până la urmă a ieșit ok.

Zilele 2 și 3 – Scena 2 (Checking the Way, 11 sec)

A doua secvență este deja puțin mai complicata decât prima. Personajul meu trebuie să se ascundă după un perete pentru a se asigura mai apoi de faptul că este singur în casă. Va părăsi scena prin partea dreaptă, în direcția de mers, continuându-și cercetarea prin casă.

Pare ceva cunoscut? În articolul trecut am arătat un preview al storyboard-ului dar și refența video, așa că iată și animația … neterminată bineînțeles.

Get Adobe Flash player

Zilele 4, 5 și 6 – Scena 3 (The picture, 16 sec)

Iată-ne ajunși la cea de-a treia și ultima scenă din această săptămână, scena în care personajul interacționează cu un tablou pe care îl observă în calea sa către pradă. Ar fi de menționat faptul că aici m-am luptat cu două parent constrain-uri pentru fiecare mână dar am biruit până la urmă :-)  .

Ziua 7 – Revizuirea scenelor

Ultima zi a săptămânii mi-am rezervat-o pentru retușuri ale scenelor discutate mai sus.

Astfel, retușurile au fost legate de timing, de contactul picioarelor cu pământul dar și de contactul mâinilor cu obiectele pe care personajul meu le atinge. Trebuie menționat faptul că aceste retușuri nu sunt finale, asta a fost doar o primă fază :-) .

Despre atmosfera din clasă

Deși suntem la partea unde fiecare lucrează la proiectul final Erik a găsit timp și pentru ceva teorie, o dată la 2 zile.
Așadar, partea teoretică a arătat cam așa:

  • analiza personajelor din animația “For the Birds’’ (Pixar)
  • comic Tools – cum să creezi sau să sporești comicul într-o situație
  • lip-sync, consoane – grupuri de sunete – mișcarea bărbiei (am mai discutat despre lip-sync și cu Michelle)

Dailies-urile

Zilnic am avut dailies-uri însă au fost mai lejere, în sensul că nu trebuia să ne prezentăm de fiecare dată, veneau doar cei care vroiau sau aveau ce arăta sau ce întreba.

Mergem cu Erik într-o altă sală, în grupuri de 4-5, și analizam animația fiecăruia. Animația era analizată frame cu frame (pe numite porțiuni evident) după care începeau sfaturile, ideile, etc.

Erik explica ceea ce avea de explicat iar noi completam sau ne expuneam părerea despre animația colegului; practic erau dicuții libere, foarte plăcute dar și foarte constructive.

În rest

În orice moment al zilei, ori de cate ori aveam nevoie, Erik era acolo pentru ca să ne ajute cu idei, sfaturi, sugestii. Iar dacă îi arătai acum o secvență din animație erau șanse mari că să nu reziste și să vrea să arunce o privire în grafice  :-) … nu de alta dar la dailies-uri prezentam un playblast nu și sursa Maya.

Așadar, în cea de-a doua săptămână am reușit să schițez rapid primele 3 scene ale animației. Mai am de schițat încă două scene după care trecem la detalii.

Iată și câteva idei legate de ceea ce (nu) am până acum:

  • nu m-am ocupat încă de expresiile faciale sau de detaliile degetelor
  • încă mai am anumite  patinări ale tălpilor personajului
  • am ici și colo genunchi și coate care tremură
  • personajul meu are coloana vertebrală nefunctională în anumite momente
  • personajul meu are poziții unde nu prezintă o siluetă și/sau linie de acțiune puternică

Cam atât deocamdată! A fost o săptămână plină și un articol destul de lung :-). Am stat multe ore după program, la fel ca și o parte dintre colegii mei, însă atmosfera de lucru a fost foarte placută și, mai ales, motivantă.

See you later … animators!


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

2 Responses to "TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final – partea a 2-a"

  1. […] animația mea este împărțită în 5 scene, pe care mi-am propus să le animez independent. Săptămâna trecută am schițat primele 3 scene, iar săptămâna aceasta îmi mai rămân ultimele […]

  2. […] Săptămâna a 2-a – schițarea a 3 scene (din cele 5) cu o durată totală de aproximativ 37 secunde. […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC