3

TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final – partea 1

După cum probabil știți, ultimele 4 săptămâni sunt rezervate ultimei părți a cursului, partea a 6-a intitulată Final Project. A venit momentul ca fiecare să aplice ceea ce a învățat în primele 11 săptămâni și să realize o animație proprie, pornind de la o idee proprie.

Supervisor ne-a fost Erik Schmidt, cel care ne-a fost și profesor pentru partea a 3-a, Animation Basics.

Despre proiectul final

  • KEEP IT SIMPLE în tot ceea ce privește povestea, personajele, locația și decorul (deviza și sfatul lui Erik :-) ).
  • lungimea animației să fie cuprinsă între 20-30 secunde (asta era planul inițial însă evident că o puteam depăși).
  • deși animația este scurtă trebuie să aibă totuși la bază o poveste, un concept, un personaj cu personalitate.
  • personajele folosite sunt rig-uri gratuite (nu aveam timp pentru crearea propriilor personaje).
  • elementele de decor să fie modelate simplist sau să folosim variante gratuite de pe intrenet.
  • de preferat ca să nu pierderm vremea cu efecte speciale ci să ne concentrăm doar pe animație de personaj.

Ținând cont de toate aceste lucruri, încă din prima zi a proiectului, fiecare dintre noi a venit cu un scenariu și/sau storyboard. Unii aveam un scenariu final iar eu aveam si o parte din storyboard; alții încă mai lucrau la detalii însă toți aveam în minte o poveste și un personaj.

Vă mai amintiți de Acting Weekend?! Ei bine, unii dintre noi ne-am păstrat idea de atunci chiar dacă pe parcurs am mai venit cu diverse modificări în ceea ce privește povestea (în cele mai multe cazuri povestea initial era prea lungă).

Prima zi

Prima zi a săptămânii a constat în mare parte din discuții legate de personaj și poveste. Pentru că am mai discutat cu Erik înainte despre ceea ce terbuie să facem în cadrul proiectului, de data aceasta am trecut direct la fapte.

Pentru a clarifica atât povestea dar mai ales “istoria” personajului, Erik a venit cu idea să ne grupăm câte doi și să ne analizăm reciproc personajul, printr-o serie de întrebări.

Așa că fiecare a trebuit să răspundă, în scris, la câteva întrebări despre personajul său;  și credeți-mă că deși sunt întrebări simple și scurte, răspunsurile se nasc pe moment și devin detaliat :-) .

Analiza personajului (Facts to explore the character)

  • unde se desfășoară acțiunea
  • când se desfășoară acțiunea
  • cine este personajul
  • ce își dorește personajul
  • cum obține personajul ceea ce își dorește

Ziua a 2-a

În a doua zi, eu am trecut la storyboard; mi-am organizat animația în 5 scene diferite și pentru fiecare scenă am desenat 6-7 cadre. Însă aceasta a fost o prima fază a storyboard-ului căci după ce am discutat cu Erik au apărut ceva modificări și a trebuit să refac unele cadre.

Și dacă tot vorbim de storyboard, am să vă arăt un preview al unei scene; n-am să dezvălui întreaga poveste pentru ca să mențin suspansul :-) .

Apropo, am avut libertatea să desenăm în ce mod vrem noi (pe hârtie sau digital). Eu am ales să desenez digital pentru că așa m-am obișnuit și am folosit Toon Boom Storyboard.

În paralel cu desenatul am filmat și referinţa video pentru toate scenele; evident că au mai urmat și alte filmări însă, pentru început, scopul a fost stabilirea unui timp general și, de ce nu, a unor poziții principale care să mă ajute să desenez anumite cadre pentru storyboard.

Ca să vă faceți o idee, am să vă arăt referința video corespunzătoare secvenței din storyboard prezentate mai sus (scena 2 în lista mea).

Get Adobe Flash player

Ziua a 3-a

Începând cu ziua a 3-a m-am apucat de pregătirea personajului (accesorii, butoane pentru selecție) lucrând și la modelarea foarte simplista a unor elemente de decor; am încercat să mențin la minimum timpul alocat modelării.

Ziua a 4-a

Așadar, tocmai din ziua a 4-a am început lucrul efectiv la animație și, mai exact, am început cu mersul furișat. Acest mers este esențial pentru personajul meu care este un hoț, și asta face un hoț … se furișează :-) .

După ce-am lucrat și în weekend la acest mers, la sfârșitul săptămânii aveam 2 pași de mers cu o lungime totală de 68 frame-uri, la un frame rate de 24fps.

Get Adobe Flash player

Ca o recapitulare, la sfârșitul primei săptămâni aveam următoarele:

  • storyboard-ul bătut în cuie
  • decorul (fără texture, doar culori simple)
  • referința video pentru toate scenele
  • animația mersului personajului aproape finalizată (a mai fost modificată puțin pe parcursul următoarelor 3 săptămâni) – un ciclu de 68 de frame-uri

O precizare …

Atât personajul cât și decorul sunt fișiere separate de Maya pe care le voi importa ca referințe ori de câte ori voi avea nevoie.

Am menționat mai sus faptul că mi-am structurat animația în 5 scene diferite, atât ca animații independente dar și ca scene Maya. Deși fișierul cu decorul conține obiectele din toate scenele, eu nu le voi folosi pe toate în acelasi timp ci doar pe cele de care voi avea nevoie în scena respectivă; veți vedea mai exact la ce mă refer în articolele următoare.

Moș Crăciun la TAW, deși nu a venit iarna

Mi-am adus aminte!! trebuia să vă spun asta încă din articolul trecut însă am cam uitat. Aici la Animation Workshop a venit Moș Crăciun încărcat cu cărți … deși nu a este încă iarnă :-) . Fiecare dintre noi a avut la dispoziție 100 de euro pentru a-și cumpăra cărți de animație. Drăguț nu? Așa parcă îți mai vine cheful să studiezi …

Gata! Cam atât pentru prima săptămână a proiectului final.
Ne vedem săptămâna viitoare!

See you later … animators!


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "TAW – 3D Character Animation – Proiectul Final – partea 1"

  1. […] ecranul, de la stânga la dreapta, având un mers furișat. Am preluat mersul ciclic pe loc din săptămâna trecută și l-am extins în spațiu.  Evident că a mai trebuit să fac diverse ajustări astfel încât […]

  2. […] cu o mică recapitulare! Dacă vă mai amintiți, aşa cum am spus la începutul proiectului, animația mea este împărțită în 5 scene, pe care mi-am propus să le animez independent. […]

  3. […] Săptămâna 1 – săptămâna pregătitoare, unde am realizat storyboard-ul, referințele video, decorul și mersul furișat, în loop, al personajului. […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC