3

TAW – 3D Character Animation – Săptămânile 10 şi 11 – partea a 2-a

Continuăm articolul dedicat săptămânilor 10 şi 11, partea a 5-a a cursului, Advanced Animation – DIalogue, cu Michelle Meeker.

În cele din urmă, după ce am stabilit referința, am început lucrul la animația propriu-zisă. Ca și precizare, deși animația are la baza un dialog, lip sync-ul a fost adăugat abia la sfârșit, în ultimele 2 zile.

Așadar, pe scurt, etapele de lucru ale animației au fost următoarele:

  • Blocking, stabilirea pozițiilor principale și a timing-ului
  • Breakdowns, adăugarea de breakdowns și revizuirea timing-ului
  • Hands details, adăugarea detaliilor palmelor și degetelor
  • Face details, adăugarea expresiilor ochilor
  • Lip sync, realizarea lip sync-ului
  • Polish, rafinarea animației

Din nou am să afirm faptul că 2 săptămâni de lucru la o animație de 10 secunde nu este deloc mult, mai ales atunci când vorbim de animație care implică mult acting și nu body mechanics. Din punctul meu de vedere, cu cât mișcarea personajului este mai subtilă, cu atât realizarea animației va fi mai dificilă.

Așadar, rezultatul meu final este următorul:

Get Adobe Flash player

Autocritică

Pot spune că nu sunt mulțumită 100% de rezultatul meu final, în principal din următoaele motive:

  • referința video nu a fost destul de clară, am încercat tot timpul să găsesc mișcarea perfectă și se pare am uitat de motto-ul cursului: “KEEP IT SIMPLE”
  • vocea aleasă nu prea se mulează cu personajul și nu oferă senzația cum că acel personaj vorbește (evident că nici lip sync-ul nu strălucește). Cred că aici nu m-a ajutat nici secvența audio aleasă, ar fi trebuit să aleg ceva cu totul diferit.
  • Personajului îi cam lipsește personalitatea, lucru destul de grav :-) .

Cu alte cuvinte, încă mai este de lucru la această animație și, la fel ca și în cazul altor animații, mă voi ocupa de ele pe perioada verii.

Mai am de făcut o singură precizare cu privirea la rig. La fel ca și în cazul animației precedente, l-am folosit pe Norman (free rig), care este un rig flexibil cu diverse extra controale, etc, însă din punctul meu de vedere are și un punct slab: controlul gurii. Este destul de greu să obții forme frumoase ale gurii, rotunde și clare, fiind nevoie de mai mult timp și exerciţiu pentru a manipula această gură :-) .

În încheiere

După 4 săptămâni ne-am luat aici la revedere de la Michelle, astfel că în ultima zi de curs am fost cu toții la restaurant și la un joc de bowling … pe cheltuiala școlii. Michelle ne-a arătat că știe să joace și bowling nu doar să animeze :-) .

De acum înainte vor urma încă 4 săptămâni de lucru la proiectul final, iar Erik Schmidt se va întoarce pentru a ne fi îndrumător;  fiecare student trebuie să vină cu o idee proprie de animație și, bineînțeles, trebuie să realizeze o animație cel puțin bunicică (așteptările sunt mari, fiecare sperând să dea lovitura cu animația sa).


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "TAW – 3D Character Animation – Săptămânile 10 şi 11 – partea a 2-a"

  1. […] Cam atât despre partea introductivă deocamdată, citește aici partea a 2-a. […]

  2. Cristis says:

    Arata foarte misto.Bravos.Incepi sa le dai multora peste nas si ma bucur sa vad asta.:)
    O sa am cateva commenturi legate de acting,dar este doar punctul meu de vedere,deci nu o corectie in sine.
    As fi animat si tigaia putin in timp ce mesteca cu lingura in ea.Genu de “nu las ceapa sa se caleasca…asa ca sa misc tigaia”.
    Dupa ce gusta,cand zice “oh,what”,l-as fi pus sa ia piperul sau solnita si sa toarne putin deasupra tigaii.Ca si cum nu ar fi inca multumit de gust.
    Tot atunci cand gusta,ai un mic hic pe aplecarea torsoului in fata,din cauza rotatiei in fata.As incerca sa smoothuiesc nitel.
    Cand pune lingura jos,l-as face sa o scuture putin batand cu ea in marginea tigaii si apoi as pune-o jos,uitandu-se unde o pune.Apoi ridica capul.
    Cand spune”we worked together” as face mainile sa nu se miste simultan si de asemenea sa nu se opreasca o data cu corpul.
    Scuze pentru comentarile mele,nu stiu daca le vrei neaparat dar nu m-am putut abtine.
    PS:Ar fi interesant daca ai putea folosi un player in care sa am obtiunea sa dau frame cu frame(gen 11secondclub stuff).Spor la animat.;)

  3. Salut Cristis,

    Esti un dragut … ca de obicei 😀
    Chiar discutasem cu Michelle in ultima zi rezervata animatiei si am tras concluzia ca personajul nu prea are ce face cu mainile si ca le tine prea mult timp degeaba. Ce-i drept m-am stresat mult cu referinta si nu mai eram in stare sa gasesc o alta varianta, imi era intiparit in minte si gestica doar ceea ce se si vede in referintele video.

    Parca am mentionat si in articol ca animatia nu este terminata asa ca sugetiile tale sunt binevenite si mai mult decat atat chiar imi plac; imi place ideea ca personajul sa fie mai mult concentrat pe ceea ce gateste:)

    Merci pentru tips-uri iar daca mai ai ‘vreo pornire’ deasta te rog sa nu te abtii :))) Share with us !!!

    PS: in legatura cu player-ul, aici trebuie sa intervina Marcel … va gasi el o solutie

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC