3

Unity 3D – Un “tool” pentru jocuri 3D și nu numai

În ultimul timp am discutat mult despre animația de personaj, cu accente spre animația de film, în sensul că am creat personaje, am desenat, am învățat principii ale animației, am animat, am văzut cam ce se face la o școală de animație, dar și altele.

O altă latură a animației este, evident, animația de personaj folosită pentru jocuri. Aici, pe lângă animația în sine, se discută mult despre optimizarea ei (cum facem o animație care să arate bine dar care să ruleze și repede, în condițiile în care, animația va fi renderizată în timp real – vezi jocurile 3D) dar și despre integrarea animației într-un software de tip game engine, care să ne permită să dăm viață personajelor și poveștii în sine (pentru că jocurile nu sunt altceva decât o altă modalitate de a spune o poveste).

Legat de această ultimă parte,
Am descoperit de curând Unity 3D, un engine pentru jocuri 3D (însă cu care se pot crea, la fel de bine, și jocuri 2D) dezvoltat, inițial cel puțin, de o echipă daneză. Acum au birourile în San Francisco însă asta este altă problemă :-), iar dezvoltarea se face în continuare în Danemarca.

Așadar, de ce este Unity 3D special?

Sunt sigur că toată lumea a auzit de Adobe Flash, de faptul că poate fi folosit cu foarte mare ușurință, atât de animatori cât și de programatori. Folosind Adobe Flash se realizează, la fel de bine, animații 2D pentru (anumite) seriale de televiziune dar și jocuri 2D și ceva 3D, majoritatea pentru web.

Ei bine, Unity aduce simplitatea Flash-ului însă pentru 3D (în sensul că poate fi folosit atât de persoane mai puțin inițiate în tainele programării dar și de cei cu experiență) și la un nivel mult mai avansat decât va putea ajunge Flash-ul vreodată (și asta pentru că Unity a fost creat pentru altceva decât Flash-ul). De altfel, fiecare își face bine treaba în sfera lui.

Pe scurt, Unity aduce cu el 3 limbaje de programare (Unity Javascript, C# si Boo), un mediu de lucru în 3D foarte similar cu Maya (mă refer la camere, ferestre, interfața în general sau conceptul de lucru) dar și capabilități de export pentru diverse medii, de la Windows și Mac până la IPhone, Android sau Unity Web Player.

Unity VS Flash

N-aș vrea să trec în revistă o serie de feature-uri care, la ora actuală, poate nu vă spun nimic. Pe astea le puteți descoperi pe site-ul Unity3D. Aș vrea să menționez totuși faptul că Unity 3D este bine integrat cu Maya, 3D Studio Max sau Blender, iar aici ne “legăm” noi de acest engine, ca site care vorbește despre animație și integrarea animației și în jocuri sau proiecte media. Practic, dacă pentru animația 2D aveam un “tool” cu ajutorul căruia puteam integra animațiile în jocuri (și mă refer la Adobe Flash bineînțeles) acum avem un “tool” și pentru 3D, putând integra animațiile realizate folosind Maya sau 3D Studio Max direct în proiectele de Unity.

Și ca o notă vis-à-vis de 3D în Flash, 
există un 3D în Flash însă nivelul la care se lucrează în Unity este nivelul jocurilor actuale pentru desktop. “3D-ul din Flash” (daca îl pot numi așa) are un cu totul alt target (nu spun că este mai bun sau mai rău, spun doar că Unity nu este un concurent direct pentru Flash).

Cu Unity se pot realiza toate tipurile de jocuri, pornind de la jocuri simple 2D (care însă sunt un 3D filmat din lateral și unde animațiile personajelor sunt, în principal, realizate în 3D) până la jocuri complexe gen shootere sau simulatoare. Este deja la versiunea 3 și are în spate o comunitate destul de mare de oameni dornici să te ajute la nevoie :-) .

În altă ordine de idei, din când în când o să mai vedeți pe-aici și câte un articol legat de Unity. Și asta pentru că:
•    am început să învăț Unity și Unity Javascript
•    o să încercăm să integrăm un personaj 3D într-un mini-joc (joc este mult spus)
•    Unity 3D este destul de simplu de învățat, la fel ca și Flash-ul de altfel, însă este destinat jocurilor 3D, fiind pe deasupra și (în mare parte) gratuit, lucru care îl face foarte atractiv.

Notă: Imaginile sunt luate de pe site-ul Unity3D.


Filed in: Romanian, Unity 3D
Tags: , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "Unity 3D – Un “tool” pentru jocuri 3D și nu numai"

  1. Andrei says:

    Sunt interesat de Unity de ceva vreme. Am lucrat cu ActionScript 3.0 pentru cateva joculete flash, si mecanisme si sunt extrem de curios sa vad cat de repede si de usor fac tranzitia de la AS la Unity Javascript. Am micile mele fixuri, Unity merita tot efortul.

    Numai bine, fix acum am dat de acest website, am sa ma mai plimb pe aici sa vad ce si cum

  2. Marcel says:

    Trecerea de la AS3 la Unity Javascript (in cazul meu, ptr ca n-am ales C#) este relativ simpla insa poate parea destul de ciudat la prima vedere. Ptr inceput, nu exista “ascultatori” si deci nu exista un sistem ptr evenimente similar cu cel din AS3.
    De asemenea, in Unity sunt destul de simplu de facut chestiile simple insa complexitatea creste daca vrei sa faci ceva mai avansat.
    Cred ca Flash-ul are in continuarea aplicabilitatea lui insa nu prea mai vad rostul 3D-ului in Flash :)

  3. Daniel says:

    Nu exista concurenta intre unity si flash cel putin la capitolul jocuri/jocuri online, sfarsitul jocurilor flash a început odata cu dezvoltarea jocurilor in shockwave si acum cu unity vor dispărea incet-încet, totusi in Romania nu a luat amploare asa mare acest tip de jocuri desi primele jocuri unity au apărut acum mult timp.

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC