6

TAW – 3D Character Animation – Săptămânile 8 şi 9 – partea a 2-a

Continuăm articolul dedicat săptămânilor 8 şi 9, primele din partea a 4-a a cursului, Advanced Animation – Acting, cu Michelle Meeker.

Teorie prezentată

Am să vă prezint, foarte pe scurt, titlurile din cadrul celor două săptămâni, fără a intra în detalii dar cu precizarea că toate aceste subiecte au fost însoţite de exemple video, din filme sau animaţii.

  • planificarea unei secvenţe
  • stabilirea poziţiilor principale (blocking)
  • pelvisul şi coloana vertebrală, baza pentru orice poziţie şi mişcare
  • postura unui personaj (character staging & posing)
  • analiza unei scene: staging, posing, timing
  • introducere în crearea de dialog: lip-sync

Animaţia mea

La finalul celor două săptămâni, dupa multe revizuiri şi discuţii cu Michelle, animaţia mea arată cam în felul următor. Aş vrea să precizez că mai am de ajustat un singur lucru, însă voi face modificările necesare după terminarea cursului, pentru că acum timpul este destul de scurt :-) .

Get Adobe Flash player

Iar dacă vă întrebaţi ce au implicat acele discuţii, ei bine punctual sună cam aşa:

  • poziţiile principale trebuie să refelecte personalitatea personajului
  • ochii personajului trebuie să reflecte personalitatea sa
  • mai multă forţă şi greutate în mişcările care implică schimbarea greutăţii proprii
  • adăugarea de anticipări, fie doar din privirea ochilor sau dintr-o mişcare subtilă a corpului
  • adăugarea de mişcări subtile unor anumite părţi component ale corpului, astfel încât personajul să nu aibă un aspect rigid
  • expresii faciale nesimetrice
  • detalii ale degetelor (mă refer la mişcarea lor)
  • mişcarea încheieturii mâinii în formă de arcuri

Trebuie să recunosc că, în prima zi, după ce am aflat care este tema şi care este timpul propus, mi s-a părut cam mult timp pentru o animaţie atât de simplă. Însă acum, la finalul celor două săptămâni (timp în care, pot spune, am lucrat şi în week-end, deci 12 zile în total), şi după ce am vazut câte detalii sunt în joc, pot afirma faptul că 2 săptămâni pentru 10 secunde de animaţie nu este deloc mult.

Cred că paragraful de mai sus ar trebui să dea de gândit, atât celor care ştiu animaţie cât şi celor care vor să înveţe animaţie, şi care trebuie să înţeleagă faptul că numai prin muncă şi perseverenţă se poate ajunge acolo sus, în elita animaţiei mondiale.

În concluzie …

De aemenea, după aceste 2 săptămâni am înţeles faptul că animatorul trebuie să facă animaţie (este destul de învăţat şi de lucrat strict pe animaţie) şi nu texturare, nu rigging, renderizare sau altele, ptr că nu este treaba lui să stie, aşa cum se obişnuieşte la noi, “câte puţin din toate”.

Merg puţin mai departe şi spun că animaţia 3D este ceva diferit faţă de animaţia 2D, şi mă refer aici la workflow, concepţie dar si software folosit. Este foarte adevărat că ambele implică principiile de bază ale animaşiei însă, referindu-mă la modul de lucru (vezi animaţia mea de mai sus) vă spun că lucrul în 3D este altceva.

Nu spun că este mai bun sau mai rău (mărturisesc că mie îmi place parcă mai mult) însă spun că nu cred că le poţi face pe amândouă la un nivel profesional (şi aş fi interesată să văd ce crede lumea). Cred că le poţi susţine pe amânouă până la un punct însă, dacă vrei să devii profesional în 3D va trebui să pui deoparte 2D-ul şi invers. Şi când spun profesional mă gândesc la Dreamworks sau Pixar.


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

6 Responses to "TAW – 3D Character Animation – Săptămânile 8 şi 9 – partea a 2-a"

  1. LaurentiuDan says:

    Deci pana la urma daca vrei sa faci animatie 3D nu esti conditionat obligatoiu de a invata mai intai animatie 2D. Si din cate imi dau eu seama, in afara sunt specializati , adica unul e cu desenel pe hartie , altul cu texturarea, iar altii cu animatia, pentru ca din cate se vede e greu si 2 saptamani la un filmulet de 10 secunde, si asta fara detalii… este destul. Oricum este frumos, si cred ca se poate face si la noi asa ceva dar nu exista finante :(. pasionati cred ca sunt destui.

  2. LaurentiuDan says:

    Am devenit din ce in ce mai interesat de animatie si incerc sa inteleg cat mai bine procesul crearri acestor animatii mai ales 3D. As dori sa te intreb atunci cand se face un film animat, mai intai se face animatia , scenele, cadrele abia dupa se fac detaliile, texturile? sau se face personajul cu toate detaliile, texturile si apoi se trece la partea de animatie? Sper ca nu am fost prea haotic in intrebare :P.

    Si in afara intrebarii vreau sa-ti arat un filmulet, in caz daca nu ai auzit de el. Filmuletul este facut cu Blender, un program gratuit de animatii 3D, iar filmuletul este “open movie”, realizat de o echipa de la Blender din cate am inteles.
    http://www.youtube.com/watch?v=HomAZcKm3Jo
    Si apropo de Blender. Poti face recoamndari pentru acest program pentru cei care nu-si pot permite un soft gen Maya.

  3. Cristis says:

    Am vazut ca ti-ai luat diploma,felicitari.Ma bucur ca animatia romaneasca se intareste la modul acesta.Am vazut ce ai facut la curs si pot sa-ti spun ca te-ai intrecut pe tine.Bravos.
    Insa…te voi contrazice putin visavis de paralelismul 2D cu 3D,la un nivel profesional.Sunt multi animatori(vorbesc de animatorii de afara,ca in Romania…ma abtin :) ) care desi au trecut pe 3D inca mai practica 2D-ul,si inca la un nivel ridicat de calitate.Se poate merge in paralel cu usurinta,si aici ma voi repeta,totul depinde de cat de mult iti place ceea ce faci.Am intalnit oameni,buni animatori, care nu mai simteau la fel placerea de a desena si din acest motiv preferau 3D-ul.Dar daca simti cu aceeasi intensitate,fie ca animi in 2D sau 3D,iti garantez ca rezultatul va fi unul de calitate.Mult succes inainte.Nu-i un drum usor dar e foarte frumos.

  4. Salut Cristis,

    Da, am inhatat certificatul :) Merci
    Declar oficial ca am invatat ENORM de multe lucruri aici, si nu ma refer numai la utilizarea softului, ci la subtilitatile animatiei.
    In legatura cu paralelismul 2D cu 3D, contrazicerea este binevenita, eu am expus parerea personala. In ceea ce ma priveste, eu pot obtine un rezultat mult mai dragut in 3D decat in 2D. Cred ca secretul unei animatii 2D exceptionale este talentul la desen asa ca, daca nu excelezi in 2D mai sunt totusi sanse in 3D :))

  5. o mentiune, in ochii mei animatie 2D EXCEPTIONALA inseamna calitatea Disney, care imbina: animatie, desen, culoare, poveste

  6. […] Cam atât despre partea introductivă deocamdată, continuarea articolului în partea a 2-a. […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC