2

TAW – 3D Character Animation – Săptămânile 8 şi 9 – partea 1

Pentru că am început o nouă parte a cursului, şi anume Animation Advanced – Acting, avem şi o profesoară nouă, Michelle Meeker, şi deci avem parte şi de un alt workflow.

Cerinţele Temei

Dacă până acum primeam teme scurte şi dese, de această dată am primit o singură temă pentru cele 2 săptămâni, iar cerinţele au fost următoarele:

  • lungimea animaţiei să fie de exact 250 frame-uri la 24fps
  • un singur personaj
  • personajul a trebuit să interacţioneze cu un obiect
  • să avem schimbări ale stării emoţionale
  • folosirea anticipării
  • făra mişcări ale camerei

Ca de obicei, am avut libertatea de a ne folosi imaginaţia şi de a ne alege singuri tematica, atât timp cât ne încadram în cerinţele de mai sus. Şi când spun “ne încadram în cerinţele de mai sus”, mă refer la faptul că a trebuit, spre exemplu, să avem o animaţie de exact 250 frame-uri, şi nu de 249 sau 251.

Referinţa video

Scopul acestei teme este, printre altele, şi acela de a planui şi a realiza animaţia pe baza unei  interpretări actoriceşti (cunoscută şi sub numele de refeinţă video). Şi asta pentru că a fost nevoie de analiza reală a mişcărilor.

Referinţa video este o înregistrare video în care animatorul este protagonistul, evident atâta timp cât nu trebuie să facă cascadorii sau să îşi pună viaţa în pericol. Avem şi noi limitele noastre :-) .

La inceput a părut puţin ciudat. Cum?!  Să o facem noi pe actorii?
Noroc cu weekend-ul trecut, atunci când am experimentat cum este să fii actor. Experienţa respectivă ne-a ajutat enorm … zic eu, măcar că s-au mai diminuat emoţiile în faţa camerei de filmat.

Aşadar, fiecare student a trebuit să îşi filmeze propria referinţă video şi, evident că nu a fost de ajuns o singură filmare. Spre exemplu, eu cred ca am facut cam 5 filmări, iar în total am tras aceeaşi scenă de aproximativ 50 de ori.
Şi asta pentru că de abia atunci când te aşezai la calculator observai faptul că ceva nu este în regulă. Poate nu era destul de clară mişcarea şoldurilor sau nu se vedea mişcarea mâinii stângi … ca să dau doar câteva exemple.

Ca o notă, şcoala ne-a pus la dispoziţie următoarele:

  • cameră de filmat
  • trepied profesional
  • cablu de conectare Firewire
  • software de la Adobe, pachetul CS5 (After Effects, OnLocation, Premiere Pro CS5 sau Media Encoder sunt numai câteva dintre programele folosite de fiecare)

Şi pentru ca să vă faceţi o idee despre referinţă, am să v-o arăt pe-a mea, însă vă rog să nu râdeţi pentru că am muncit ceva la ea!

Get Adobe Flash player

Nu mai este nevoie de explicaţii, cred că se înţelege bine ceea ce mi-am propus să animez. Scena este inspirată din filmul lui Charlie Chaplin, Monsieur Verdoux (1947).

Ritmul zilnic

Spre deosebire de săptămânile trecute, unde avem zilnic acele discuţii în grup (asta pentru că primeam mai multe teme pe săptămână), de această dată, binecunoscutele de-acum, dailies aveau loc o dată la 2 zile. În restul zilelor Michelle ţinea câte o prelegere de o oră.

Cam atât despre partea introductivă deocamdată, continuarea articolului în partea a 2-a.


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

2 Responses to "TAW – 3D Character Animation – Săptămânile 8 şi 9 – partea 1"

  1. […] articolul dedicat săptămânilor 8 şi 9, primele din partea a 4-a a cursului, Advanced Animation – […]

  2. […] capitolului anterior, am avut-o ca profesoară pe Michelle Meeker și deci am urmat același workflow: o singură temă […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC