0

TAW – 3D Character Animation – Săptămâna a 6-a

Suntem în săptămâna a 6-a, tot in cea de-a treia parte a cursului şi anume, Animation Basics. Atât săptămâna a 4-a cât şi săptămâna a 5-a au aparţinut de această parte a cursului.

Spre deosebire de săptămânile trecute, în aceste zile am lucrat la doar două animaţii. Aşadar, animaţii aparent simple, însă cu destul de multe detalii, discuţii aferente, modificări, rafinări de curbe.

Vă reamintesc faptul că discutăm de animaţie de personaj, iar personajul meu este omuleţul generic Hogan :-) .

Zilele 1 şi 2 (Ridicarea unei cutii)

Get Adobe Flash player

Principii prezentate cu privirea la această tematică:

  • efectele care apar în momentul aplicării unei forţe: accelerare, decelerare, schimbarea direcţiei
  • greutate şi echilibru
  • acţiuni secundare (overlapping actions)
  • întârzieri (offset)
  • parentare prin intermediul constrângerilor de tipul Parent Constrain

Câteva observaţii:

Scopul acestui exerciţiu a fost, evident, de a încerca să transmitem către spectator senzaţia de greutate dată de cutie dar şi efortul depus de personaj. Fiecare student a avut libertatea de a-şi alege atât greutatea cât şi forma cutiei.

Eu am ales o cutie destul de grea astfel că personajul meu a trebuit să se chinuie puţin până să o ridice şi, mai apoi, să o aşeze pe raft :-) .

Zilel 3 – 5 (Mersul generic)

Pe scurt, teoria prezentată cu privire la mers a atins următoarele subiecte:

  • viteza unui mers generic, cazul nostru 2 paşi/secundă
  • poziţiile cheie
  • mişcările şoldurilor: rotaţii şi translaţii
  • rotaţiile umerilor
  • mişcările braţelor pe lângă corp
  • mişcările capului
  • iniţial mersul a fost realizat pe loc, iar aprope de final s-a trecut la deplasarea în spaţiu

Ţinând cont de toate cele de mai sus şi ascultând de sfaturile lui Erik, iată ce mi-a ieşit …

Get Adobe Flash player

Poate vă întrebaţi de ce am acordat 5 zile pentru doar 2 animaţii, mai ales că în săptămânile trecute făceam aproape 1 animaţie pe zi. Ei bine, după cum am spus şi mai sus, aceste animaţii au fost ceva mai complexe iar rafinarea lor a fost destul de migăloasă, în special în cazul mesului.

Când spun rafinare mă refer la editarea tuturor curbeleor în Graph Editor, astfel încât să obţinem simetrie. Un alt scop al acestor editări de curbe a fost şi acela de a evita diverse neplăceri, cum ar fi salturi bruşte ale genunchilor sau coatelor, sau orice alte ciudăţenie care poate aparea la o mişcare complexă.

Lucrul cu Graph Editor este foarte puternic şi precis însă, la inceput, îţi poate oferi şi dureri de cap (mai ales dacă nu reuşeşti să interpretezi graficele). Astfel că, atunci când începe procesul de rafinarea trebuie să te înarmezi cu răbdare şi cu ceva de băut lângă tine (no alcohol please :-) ).

Pe scurt cam aşa s-a desfăşurat săptămâna  a 6-a. Poate nu fost chiar aşa de dinamic (în special cele 3 zile alocate mersului) însă la finalul celor 5 zile toată lumea fost mulţumită de rezultate.

 

Suntem în săptămâna a 6-a, tot in cea de-a treia parte a cursului şi anume, Animation Basics. Atât săptămâna a 4-a cât şi săptămâna a 5-a au aparţinut de această parte a cursului.

Spre deosebire de săptămânile trecute, în aceste zile am lucrat la doar două animaţii. Aşadar, animaţii aparent simple, însă cu destul de multe detalii, discuţii aferente, modificări, rafinări de curbe.

Vă reamintesc faptul că discutăm de animaţie de personaj, iar personajul meu este omuleţul generic Hogan J .

Zilele 1 si 2

Temă: Ridicarea unei cutii

Principii prezentate cu privirea la această tematică :

efectele care apar în momentul aplicării unei forţe: accelerare, decelerare, schimbarea direcţiei

greutate şi echilibru

acţiuni secundare (overlapping actions)

întârzieri (offset)

parentare prin intermediul constrângerilor de tipul Parent Constrain

Câteva observaţii:

Scopul acestui exerciţiu a fost, evident, de a încerca să transmitem către spectator senzaţia de greutate dată de cutie dar şi efortul depus de personaj. Fiecare student a avut libertatea de a-şi alege atât greutatea cât şi forma cutiei.

Eu am ales o cutie destul de grea astfel că personajul meu a trebuit să se chinuie puţin până să o ridice şi, mai apoi, să o aşeze pe raft J.

Video cu cutia

Zilel 3 – 5
Temă: Mersul generic

Pe scurt, teoria prezentată cu privire la mers a atins următoarele subiecte:

viteza unui mers generic, cazul nostru 2 paşi/secundă

poziţiile cheie

mişcările şoldurilor: rotaţii şi translaţii

rotaţiile umerilor

mişcările braţelor pe lângă corp

mişcările capului

iniţial mersul a fost realizat pe loc, iar aprope de final s-a trecut la deplasarea în spaţiu

Ţinând cont de toate cele de mai sus şi ascultând de sfaturile lui Erik, iată ce mi-a ieşit …

video mers

Poate vă întrebaţi de ce am acordat 5 zile pentru doar 2 animaţii, mai ales că în săptămânile trecute făceam aproape 1 animaţie pe zi. Ei bine, după cum am spus şi mai sus, aceste animaţii au fost ceva mai complexe iar rafinarea lor a fost destul de migăloasă, în special în cazul mesului.

Când spun rafinare mă refer la editarea tuturor curbeleor în Graph Editor, astfel încât să obţinem simetrie. Un alt scop al acestor editări de curbe a fost şi acela de a evita diverse neplăceri, cum ar fi salturi bruşte ale genunchilor sau coatelor, sau orice alte ciudăţenie care poate aparea la o mişcare complexă.

Lucrul cu Graph Editor este foarte puternic şi precis însă, la inceput, îţi poate oferi şi dureri de cap (mai ales dacă nu reuşeşti să interpretezi sau să înţelegi graficele). Astfel că, atunci când începe procesul de rafinarea trebuie să te înarmezi cu răbdare şi cu ceva de băut lângă tine (no alcohol please J).

Pe scurt cam aşa s-a desfăşurat săptămâna a 6-a. Poate nu fost chiar aşa de dinamic (în special cele 3 zile alocate mersului) însă la finalul celor 5 zile toată lumea fost mulţumită de rezultate. J


Filed in: Autodesk Maya, Romanian, Schools, Video Content
Tags: , , , , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

Leave a Reply

Submit Comment



© 2380 ANIMATIC