3

Realizarea unei animaţii – partea a III-a – Storyboard

Ceea ce avem până acum este scenariul şi personajele aşa că suntem pregătiţi să începem storyboard-ul :) .

Storyboard-ul înseamnă reprezentarea vizuală a scenariului (script) sau, cu alte cuvinte, reprezintă o colecţie de imagini care oferă unui animator informaţiile complete pentru ca acesta să poată începe treaba legată de animaţie. Continuitatea depinde de coordonarea acţiunii personajui/personajelor, dialoguri, mişcarea camerei şi bineînţeles crearea decorului.

Mie imi place să încep cu background-urile, pe care le desenez direct pe computer, folosindu-mă de Toon Boom Studio şi Toon Boom Storyboard. Practic, ceea ce fac este să desenez în Toon Boom Studio şi să import imaginile în Toon Boom Storyboard. Desenez întâi decorurile pe care le intercalez cu diverse poziţii ale personajului principal iar mai apoi introduc şi personajele secundare.

Aşa cum spuneam şi mai sus, nu folosesc culoare iar liniile nu sunt perfecte. În această etapă mă interesează mai mult cantitatea şi nu calitatea desenelor în sine, pentru că vreau să-mi fac o imagine completă asupra întregului storyboard. Putem spune că este o etapă de anduranţă :) unde trebuie să desenezi, să nu te descurajezi pentru că ai mult de muncă şi să fii constant pe tot parcursul acestei etape.

Imaginile astfel obţinute se numesc panels şi sunt organizate în secvenţe numite shots. Aceste imagini trebuie să fie ‘curgătoare’ astfel încât să pot înţelege acţiunea doar privindu-le.

Deasemena fiecare shot (dar şi panel) trebuie să mai cuprindă diverse informaţii cu privire la scena în desfăşurare, de exemplu:

  • lungimea secvenţei, în secunde
  • dialoguri (text şi lungime)
  • scena prezintă efecte fade în sau fade out
  • mişcările camerei

Am mai vorbit despre storyboard şi aici. Practic, scopul unui storyboard este acela de a ne face o idee asupra timing-ului animaţiei, asupra secvenţelor principale şi asupra ordinii evenimentelor. Un storyboard făcut ca la carte ne confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun,  dându-ne o viziune completă asupra filmului, indiferent că este vorba despre un film de 2 sau de 20 de minute.

Nu există o regulă scrisă legată de numărul de schiţe pe care trebuie să le conţină un storyboard, însă o cifră vehiculată (în această carte) este de 100 de schiţe pentru fiecare minut de film. Evindent că acest număr depinde şi de complexitatea filmului aşadar nu putem face afirmaţii bătute în cuie; cert este că, cu cât vom avea mai multe schiţe cu atât ne va fi mai uşor să vizualizăm întreaga acţiune ca pe un tot unitar.

Revenind, imaginile exportate din Toon Boom Studio le import în Toon Boom Storyboard şi folosesc facilităţile programului pentru a nota diverese idei, bucăţi din scenariu, dialoguri, text al naratorului, etc. Bineînţeles că pot desena direct si in Toon Boom Storyboard însă eu m-am obijnuit cu TB Studio pentru că aici mă mişc mai repede.

storyboard-program

Versiunea finală o export sub formă de PDF, cu toate notiţele aferente, de obicei în formatul de 3 panel-uri pe pagină (Toon Boom Storyboard face acest lucru automat).

În final printez documentul şi-l citesc cu atentie a doua zi, după care revin cu modificări (eventual noi desene între cele deja existente, după caz), pentru a ajunge într-un final la versiunea finală.

storyboard-pdf-export


Filed in: How To basics, Medium, Romanian
Tags: , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "Realizarea unei animaţii – partea a III-a – Storyboard"

  1. Romero says:

    Awesome share! Thank you very much

  2. roclafamilia says:

    Helpful blog, bookmarked the website with hopes to read more!

  3. Cristina says:

    I’m glad to hear that :)
    Thanks

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC