2

Pisicuţa drăgălaşă – Overlapping Actions

Atunci când auzim ovelaping actions trebuie să ne gândim la acţiunile secundare ce apar în animatia de personaj. Şi mă refer aici la animaţia individuală a unor anumite părţi componente ale corpului sau chiar anumite accesorii. Fie că vorbim de coadă, urechi (în general cele mai lungi), păr, o eşarfă, haine, etc toate acestea le încadrăm pe toate în categoria overlapping actions.

Overlapping actions se mai poate numi şi delayed secondary actions pentru că aceste acţiuni se manifestă ca o consecinţă a acţiunii principale. Dar haideţi să urmărim desenul următor, care ne va ajuta să înţelegem mai bine despre ce este vorba.

trajectory

Pisicuţa va trebui să ajungă din punctul A în punctul B urmărind o traiectorie deja stabilită. După cum se poate observa din imaginea de mai sus, pisicuţa va ‘ateriza’ în aceeaşi poziţie iar de acolo va executa din nou un salt (acelaşi ca mai înainte), asta doar pentru a ieşi din ecran. Avem practic 2 salturi, din A în B şi apoi din B în afara ecranului.

Ceea ce vom face va fi să realizăm animaţia în două feluri, cu şi fără overlapping actions, iar la sfârşit am să vă las pe voi să decideţi care vă place mai mult :) . Elementul corpului pe care îl vom cataloga ca element secundar şi care va avea o animaţie ce va veni în completarea animaţiei corpului (elementul principal), va fi coada pisicuţei.

Înainte de a începe trebuie să stabilm câteva lucruri esenţiale :

  • tehnica folosită va fi keyframing (frame by frame animation); aşadar vom desena fieacare poziţie fără a ne folosi de vreun trick al Toon Boom-ului (de exemplu tweening).
  • animaţia este realizata din 8 keyframe-uri (poziţii diferite) iar fiecare keyframe este fixat pe cate 3 frame-uri.
  • framerate-ul la care lucrăm este 30fps (în ultimul timp m-am obişnuit să lucrez mai mult la 30fps faţă de 24fps în trecut, îmi dă mai mult libertate şi animaţia iese mai … clară),

sequences

Animaţia de mai sus este împărţită în două secvenţe, cu 2 poziţii principale: poziţia 1 şi poziţia 5. La sfârşitul celei de-a doua secvenţe se va relua din nou secvenţa 1, însă nu va fi executată în totalitate ci doar atât cât este nevoie pentru ca personajul să iasă din ecran.(ştiţi voi !).

  • secvenţa 1: secvenţă de lansare. Pisicuţa noastră sare împingându-se în pământ cu picioarele din spate; picoarele din faţă sunt orientate înainte astfel încât în poziţia 5 (la sfârşitul secvenţei) pisicuţa să ajungă cu picioarele întinse.
  • secvenţa 2: secvenţa de aterizare Pisicuţa va ateriza pe a doua treaptă a scărilor astfel încât primul contact cu aceasta să fie cu lăbuţa stângă. Încă de la începutul secvenţei pisicuţa noastră îşi va începe aterizarea asfel încât partea superioară a trupului să fie orientată înainte.

După cum am menţionat şi mai sus, într-o primă etapă realizăm animaţia fără a ne preocupa de coada personajului. Pisicuţa îşi va menţine  coada în aceeaşi poziţie (coada va fi ridicată) în absolut toate keyframe-urile.

animation1-no_overlaping

Rezultatul este cel de mai jos …

Get Adobe Flash player

Pisicuţa pare destul de elastică, însă dacă privim cu mai multă atenţie ne dăm seama că parcă lipseşte ceva …. vedem în continuare ce anume :) ..

Haideţi acum să ne jucăm puţin cu coada personajului şi să trecem la partea a doua, acolo unde coada  va deveni elementul secundar al acţiunii. Ne uităm la imaginea de mai jos …

animation2-with_overlaping

După cum vedeţi în imaginea de mai sus, de data aceasta coada nu mai este ridicată ci urmează curba spatelui. Astfel, pisicuţa noastră va ajunge la keyframe-ul 5 într-o poziţie aerodinamică, cu membrele anterioare orientate înainte iar cele posterioare orientate înapoi; coada este întinsă pe lângă picioarele din spate.

Scopul elementului secundar este de a crea senzaţia că personajul se mişcă pe cât se poate de natural. În cazul nostru pisicuţa se va ajuta de coadă pentru a obţine echilibrul necesar.

Vedem mai jos ce ne-a ieşit :) .

Get Adobe Flash player

În închiere aş sublinia faptul că ne putem folosi cât de des vrem de overlapping actions, chiar şi la animaţii aparent neimportant; cert este că de fiecare dată când vom folosi overlapping actions vom da un plus de elasticitate şi de naturaleţe personajelor noastre.

Legat de animaţia de mai sus, cred c-am mai putea îmbunătăţi puţin ce-am făcut acolo folosind încă un element secundar. Mă gândesc aici la funda de la gâtul pisicuţei, cu care ne putem juca puţin şi-o putem face să fie mai interesantă … însă vă las pe voi să exersaţi asta în timpul liber :) .


Filed in: Characters, Flash Content, Keyframing, Medium, Principles, Romanian, The kitty cat
Tags: , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

2 Responses to "Pisicuţa drăgălaşă – Overlapping Actions"

  1. […] dacă în articolul trecut cu pisica, am clasat ca element principal corpul şi element secundar coada, ambele fiind părţi componente […]

  2. Ilinca says:

    Sunteti tari!Felicitarile mele!Sunteti un mare ajutor pentru mine!<3

Leave a Reply

Submit Comment



© 1826 ANIMATIC