3

Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea IV – Finalizarea animaţiei

Vă reamintesc faptul că animaţia propriu-zisă a bodyguardului a fost deja realizată (ritmul, precum şi poziţiile principale şi intermediare) iar acum mă voi preocupa doar de aspectul grafic; mă refer aici la contur, la dungile de pe costum, la cutele hainelor, la nasturii costumului precum şi culoarea hăinii..

Primul lucru care trebuie făcut este să împărţim personajul în mai multe elemente pe care le aşezăm pe câte un layer fiecare (cut-out); şi pentru că animaţia a fost deja realizată, scopul acestei divizări este de a uşura etapa de colorare care va urma.

bodyguard-cutout

După ce am făcut această divizare urmează procesul de reparare a conturului, etapă care necesita destul de mult timp dar mai ales rabdare :), am luat la mână fiecare poziţie, 21 la număr, şi am reparat conturul, am adăugat dungile, am pus culoarea, atât pe contur dar şi în interiorul elementelor şi nu în ultimul rând, am adăugat umbre în zonele unde se găsesc cutele hainelor (în video se pot urmări toate aceste lucruri). Aşa că inarmaţi-vă cu o cafea, un suc sau ceva bun pentru ca să rezistaţi :) .

ObservatieRepararea conturului înseamnă redeseanarea pe porţiuni mici (Pencil Tool) sau rearanjarea punctelor folosind Contour Editor Tool (vorbim aici de Toon Boom Studio).

bodyguard-outline

Pentru a pune culorea trebuie ca, conturul să fie perfect închis iar pentru a realiza acest lucru se poate folosi instrumentrul Close Gap Tool cu ajutorul căruia se poate trasa o linie  specială între două puncte care trebuiesc unite; această line, invizibilă la prima vedere, poate fi vazută doar în modul  Strokes (View > Show Strokes) in fereastra Drawing View.

Pai acuma este gata! am finisat toate poziţiile personajului şi-am adăugat culoarea în toate frame-urile.

bodyguard-all-poses

Rezultatul color este următorul :)

Get Adobe Flash player

Mie mi-a venit o idee aşa că m-am mai jucat puţin cu personajul; am mai creat încă o animaţie, de data asta mult mai simplă, în care personajul stă în gardă. Această nouă animaţie are o lungime totală de 58 de frame-uri, adică 58frames/24fps = 2.4 secunde. Bodyguard-ul îşi balansează corpul pe verticală executând o subtilă mişcare a braţelor specifică.

Get Adobe Flash player

Ceea ce intenţionez acum este să unesc cele două animaţii şi să obţin una singură, însă înainte de asta trebuie să fac două precizări:

  • Animaţia 1 (1.33 sec) – bodyguard-ul boxează – este realizată integral prin tehnica keyframing, iar din punct de vedere al ierarhiei aceasta lipseşte, pentru că nu am nevoie de nici o structură ierarhică între elementele corpului personajului.
  • Animaţia 2 (2.4 sec) – bodyguard-ul stă în gardă – este realizată integral prin tehnica tweening, iar din punct de vedere al ierarhiei, aceasta este de tipul părinte-copil pentru că doar astfel reuşesc să transmit mişcarea de la un element la altul (de ex : am nevoie să transmit mişcarea de la braţ la antebraţ).

În concluzie, am 2 animaţii diferite cu acelaşi personaj deci am 2 timeline-uri diferite  (pentru că diferă şi numărul de layere); şi pentru că lucrez în aceeaşi sursă de Toon Boom Studio voi avea 2 scene independente. Sună complex dar nu e deloc aşa :) .

Singurul punct comun între cele două scene (astfel încât să nu se observe trecere între ele) este stabilirea corectă a coordonatelor camerei dar şi a personajelor (personajul trebuie plasat în acelaşi loc în ambele scene). Voi explica şi acest lucru în tutorialul video.

Şi dacă am stabilit pe scurt cum stau lucrurile cu scenele în TBS haideţi să ne uităm peste animaţia finală.

Get Adobe Flash player

Pentru mai multe detalii dar şi lămuriri legate de cele 2 scene, de modul de reparare al conturului dar şi pentru alte detalii vă invit să urmăriţi tutorialul video pentru că, nu-i aşa,  acolo lucrurile sunt mai evidente … sper 😀

Get Adobe Flash player

Acum la final, dacă tot am făcut 2 animaţii diferite prin tehnici diferite şi dacă tot m-am folosit de acelaşi personaj, mă văd nevoită să trag câteva concluzii:

  • După cum aţi văzut, realizarea unei animaţii prin metoda keyframing necesită ceva mai multă muncă decât realiazea unei animaţii prin metoda tweening, în sensul că trebuie să gândesc şi să îmi organizez animaţia în secvenţe, astfel încât să surpind mişcarea respectivă doar prin cadrele (poziţiile) desenate de către mine. Aş putea spune că este şi mai mult de desenat şi că este necesară o experienţă mai mare.
  • Dacă în tweening mai ajustez timing-ul prin simpla deplasare a unui keyframe de la un frame la altul şi/sau aplic profile de acceleraţie, ei bine la keyframing nu merge aşa de simplu; aici trebuie să accelerez/decelerez atât prin reprezentarea grafică (desen) dar şi prin fixarea unui singur cadru pe 1,2 ,3 sau chiar 4 frame-uri (depinde de framerate-ul la care lucrez).
  • Avantajul tehnicii keyframing este acela de a putea obţine o elesticitate sporită (prin diverse deformări, alungirii, comprimări, efecte diverse etc) însă asta depinde de capacitatea mea de desenat :). Bineînţeles că mă ajută şi calculatorul, şi aici mă refer la puterea de editare a unui desen … dacă tot lucrez vectorial.

Aşadar, voi decideţi cum animaţi mai cu spor: keyframing sau tweening. Bineînţeles că se poate şi combinat însă lăsăm discuţia asta pe altă dată.


Filed in: Characters, Featured, Flash Content, Hard, Romanian, Skeleton, The bodyguard, Video Content
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea IV – Finalizarea animaţiei"

  1. Sebastian says:

    BRAVO! CHIAR apreciez ceea ce faci:) (nu ma lua in seama, am tinut doar sa iti spun)

  2. Ora Exacta says:

    Uitandu-ma pe netul din Romania uite ca am gasit pagina
    dvs … Trebuie sa apreciez ca sunt placut surprins de calitatea informatiilor de pe aceasta pagina si va
    doresc cat mai mult succes!

Leave a Reply

Submit Comment



© 2017 ANIMATIC