0

Mers abătut, 2 picioare

Iată-ne aşadar la un nou articol unde tratăm tipurile de mers, de data aceasta fiind vorba despre un mers ce are la bază o stare emoţională, şi anume o stare de descurajare, de demoralizare sau pur şi simplu de tristeţe :) … mersul abătut.

Înainte de a începe trebuie să stabilim particularităţile mersului abătut; vom face asta pentru că toate aceste particularităţi se vor regăsi în poziţile personajului:

  • spatele este încovoiat
  • gâtul orientat înainte
  • privirea este în jos
  • umerii sunt ridicaţi
  • mâinile sunt ţinute în buzunar
  • contactul picioarelor cu pământul se face pe toată talpa

Pentru a ne uşura munca vom folosi personajul generic, având aceeaşi structură şi aceeaşi ierarhie a corpului ca şi în cazul mersului normal.

După cum v-am obişnuit, mersul va fi prezentat în doi paşi (stâng-drept-stâng) şi va cuprinde un total de 8 poziţii principale (keyframes). În continuare vom vorbi doar despre primele 5 poziţii deoarece acestea formează un singur pas, urmând ca pasul al 2-lea să fie identic din punct de vedere la keyframe-urilor.

sad-walk

Aşadar, vă propun să începem prin a discuta despre poziţia corpului în timpul mersului şi mai apoi despre ritm.

Keyframe 1 – poziţia de contact; personajul are ambele picioare în contact cu pământul; contactul este realizat cu toată talpa piciorului drept şi doar cu călcaiul piciorului stâng (piciorul din faţă).

Keyframe 2 – poziţia de la care personajul începe să-şi treacă greutatea corpului pe un singur picior, şi anume pe piciorul stâng.

Keyframe 3 – poziţia de mijloc; poziţia în care personajul se sprijină doar pe un picior şi anume pe piciorul stâng, care la keyframe-ul 1 era piciorul din faţă.

Keyframe 4 – frame-ul de la care personajul începe să-şi coboare piciorul drept, picior care la keyframe-ul 1 era piciorul din spate iar la keyframe-ul 5 va fi piciorul din faţă.

Keyframe 5 –  poziţia de contact, personajul a efectuat pasul stâng-drept; în ceea ce priveşte poziţia picioarelor aceată poziţie este opusă poziţiei de la keyframe-ul, adică piciorul din faţă este acum piciorul drept.

Observatie Dacă în cazul mersului normal (şi de ce nu şi în cazul mersului tip-til), am obţinut echilibru printr-o mişcare a braţelor pe lângă corp (mână şi picior opus), de data acesta ne vom folosi doar de balansul trupului şi al capului. Asadar, momentul la care trebuie intervenit este momentul la care contactul personajului cu solul se realizează cu toată talpa, atunci cand discutam de piciorul din faţă. Aşadar, pentru piciorul stâng momentul este keyframe-ul 2 iar pentru piciorul drept momentul este keyframe-ul 6; la aceste keyframe-uri personajul îşi va apleca trupul şi capul în faţă.

În ceea ce priveşte ritmul de mers, trebuie să gândim comparativ cu mersul normal, în sensul că acest tip de mers este ceva este mai lent. Astfel, un pas dublu de mers normal se execută intr-o secunda şi deci automat un pas dublu de mers abătut se va executa în mai mult de 1 secundă, atât cât dura un pas al mersului normal. Eu am hotărât ca mersul meu abătut să dureze undeva pe la 1.70 secunde. Voi vorbi despre ritm în detaliu în articolul video.

Cam atât am avut de spus, nu vreau să vă “plictisesc” mai mult aşa că vă invit să vedem ce am obţinut. Iar pentru mai multe amănunte puteţi viziona prezentarea video.

Get Adobe Flash player

Rezultatul mai jos …

Get Adobe Flash player


Filed in: Characters, Cut-out, Flash Content, Medium, Romanian, Tweening, Video Content, Walks
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

Leave a Reply

Submit Comment



© 0926 ANIMATIC