3

Mers tiptil, 2 picioare

După cum reiese şi din titlul articolului, astăzi ne vom ocupa de mersul tiptil (“tip toe”), adică mersul pe vârful degetelor picioarelor.

Înainte de a începe trebuie să stabilim care sunt particularităţile mersului tiptil, căci toate aceste observaţii se vor regăsi în poziţiile de mers:

  • mersul se execută numai pe vârfuri
  • genunchii sunt tot timpul îndoiţi
  • spatele este încovoiat
  • capul este între umeri
  • gâtul nu este vizibil
  • mâinile sunt îndoite

Aşa cum am procedat şi în cazul mersului normal, mă voi folosi şi de această dată de un personaj generic pentru a explica acest tip de mers. Motivul este simplu: la acest moment nu mă interesează aspectul personajului ci doar mişcarea acestuia.

ObservatiePărţile componente ale corpului personajului sunt aceleaşi ca şi în cazul mersului normal, aşadar nu voi mai insista cu detalii aici. Dacă nu aţi citit acel articol atunci vă invit să o faceţi.

tip-toe-walk-cycle

Imagine de mai sus prezintă doi paşi de mers tiptil (stâng – drept – stâng) iar la sfârşitul ciclului personajul va fi din nou în poziţia iniţială şi deci animaţia se va putea executa fără întrerupere (loop).

În continuare este prezentat doar primul pas şi anume, pe intervalul keyframe 1 – keyframe 5 discutăm despre pasul stâng-drept.

Keyrame 1 – poziţia de contact, personajul are ambele picioare în contact cu pământul. Vorbim aici despre un contact “subtil” realizat doar cu vârfurile degetelor.
Piciorul din faţă este piciorul stâng.

Keyframe 2 – frame-ul de la care personajul va începe să-şi treacă greautatea corpului pe un singur picior şi anume piciorul stâng.

Keyframe 3 – poziţia de mijloc; poziţia în care personajul şi-a trecut întreaga greutate pe un singur picior. Piciorul de sprijin este piciorul stâng (piciorul care la keyframe-ul 1 a fost cel din faţă).

Keyframe 4 – frame-ul de la care personajul începe să paşească, adică momentul în care acesta duce piciorul drept în faţă (piciorul care la keyframe-ul 1 a fost cel din spate).
Piciorul drept va deveni la următorul pas piciorul de sprijin.

Keyframe 5 – poziţia de contact. Personajul a efectuat un pas stâng-drept iar această poziţie este similară cu cea cea de la keyframe-ul 1, în sensul că poziţia corpului este identică şi doar picioarele sunt inversate.
Piciorul din faţă este piciorul drept.

ObservatieCele 5 keyframe-uri au stabilit un pas de mers, următorul pas se va executa prin analogie cu deosebirea ca poziţiile picioarelor vor fi opuse. Mai multe detalii în video-ul de mai jos.

ObservatieCorpul personajul este într-o continuă mişcare, astfel încât în poziţiile de trecere (keyframe 3 şi keyframe 7) personajul va ajunge într-o poziţie in care va avea spatele mult mai înconvoiat decât în celelalte poziţii.

Cu privire la timing, eu m-am gandit că ar fi potrivit ca acest mers să fie executat ceva mai rapid decât un mers normal. Dacă mersul normal (pas dublu) a fost executat în 1 secundă, atunci mersul tiptil l-am stabilit pe o lungime de 17 frame-uri, adică având o durată de 17frames/24fps = 0.7 sec.

Pe cei interesaţi de mai multe detalii vă invit să vizionaţi tutorialul video în care prezint acest mers tiptil şi “secretele” lui :)

Get Adobe Flash player

Rezultatul este cel de mai jos …

Get Adobe Flash player

Ştiţi ce personaj văd eu mergând tiptil? Un hoţ de bănci :)) îmbrăcat în negru, cu un fes pe creştetul capului şi cu o mască la ochi (o mască ca cea a lui Zorro :))) ). Într-o mână să ţină un sac de bani şi în cealaltă un pistol. Sună bine nu? Poate-l animăm într-o zi …


Filed in: Characters, Cut-out, Flash Content, Medium, Romanian, Tweening, Video Content, Walks
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "Mers tiptil, 2 picioare"

  1. […] în cazul mersului normal (şi de ce nu şi în cazul mersului tip-til), am obţinut echilibru printr-o mişcare a braţelor pe lângă corp (mână şi picior opus), de […]

  2. vm says:

    hehe, foarte dragute tutoriale de animatie. :) as mai adauga niste offseturi si overlapuri in tutorialele mai avansate, si as incerca sa animez spinarea personajelor, acolo unde se poate, sa nu fie rigida. da, e mai clar asa cum explici tu, in exemple simple, dar daca adaugi overlap, sa zicem, in versiunea finala a animatiei, s-ar misca mult mai bine 😀 spor! si felicitari pt site!

  3. Cristina says:

    Salut Virgil,

    Asa este, animatiile se pot inbunatati sporind flexibiliatea personajelor insa am incercat sa mentin explicatiile cat mai simplu, vor veni si articole mai complicate 😀

    In urma cu cateva zile chiar m-am gandit sa pregatesc un articol in care sa explic overlapping actions … ce coincidenta :)

    Merci pentru sfaturi si aprecieri.

Leave a Reply

Submit Comment



© 1470 ANIMATIC