2

Stinky, cowboy-ul nătăfleţ – pregătirea pentru animaţie

Despre pregătirea  unui personaj pentru animaţie (rigging) am mai vorbit şi vom mai vorbi atâta timp cât vom face animaţie de personaje. În principiu trebuie să urmărim de fiecare dată aceleaşi etape şi anume:

  1. Împărţirea personajului pe mai multe elemente – Cut-Out
  2. Aşezarea fiecărui element pe câte un layer – Layering
  3. Crearea unei ierarhii pe baza elementelor create mai sus – Hierarchy
  4. Fixarea punctelor de rotaţie pentru fiecare element în parte – Pivots

Ceea ce poate fi diferit de la un persoanaj la altul este stabilrea numărului de părţi componenete ale corpului (Cut-Out) şi/sau stabilirea ierarhiei corpului, totul depinzând în cele din urmă de animaţia ce urmează a fi realizată şi bineînţeles de anatomia personajului.

Aşadar, vă invit să începem!

Etapa 1 – Cut-Out

Preluăm varianta finală a cowboy-ului din care voi folosi doar vederea din lateral din motivul că vreau să-l urc pe Stinky pe cal şi să-l animez din lateral (voi folosi şi animaţia cu mersul calului). Nu vom face asta acum, acum doar explicăm principiul legat de pregătirea personajului :) .

Ceea ce intenţionez să fac este să împart personajul în mai multe bucăţi astfel încât să-l pot “mânui” destul de bine în poziţia călare; nu urmăresc o divizare maximă şi din această cauză mâinile vor fi alcătuite doar din 2 părţi (nu separ palma) iar picioarele vor fi împărţite în 3 părţi (talpa piciorului va fi alcătuită doar dintr-o singură bucată).

1-cowboy-cut-out

Etapa 2 – Layering

Datorită faptului că lucrăm în Toon Boom Studio, fiecare parte a corpului trebuie să fie reprezentată pe 2 layere (în Adobe Flash 1 layer este de ajuns) şi asta din motivul următor: desenul propriu-zis este aşezat pe un layer (Drawing Layer) iar mişcarea se ataşază pe un alt layer (Peg Layer).

2-cowboy-layering

ObservatieLayerul Peg trebuie să fie părinte pentru layerul Drawing.

ObservatieNu uitaţi să vă redenumiţi layerele cât mai sugestiv posibil, pentru că într-un final vom avea în jur de 30 de layere (15 Drawing + 15 Peg). Un mic dezavantaj în TBS este acela de a avea o limitare pentru numărul de caractere din numele layerelor; aşadar va trebui să vă creaţi un “cod” pentru presurtări, altfel riscaţi să vă pierdeţi printre layere :) .

Etapa 3 – Ierarhizarea

Am să mă repet şi vă voi da din nou definiţia ierarhiei: ierarhia corpului este modul în care organizez pe mai  multe nivele toate părţile corpului pentru a transmite mişcarea prin corp de la un element la altul.

Datorită faptului că noi lucrăm în TBS, modul de transmitere a mişcării prin corp este descenedent, adică de la nivelul cel mai de sus la nivelul cel mai de jos (de la părinte către copil), pe scurt forward kinematics.

Ierarhia corpului unui personaj uman are la bază 3 grupuri principale, după cum urmează:

  1. corp ( abdomen + piept + gât-cap + mână dreaptă (2 părţi) + mână stângă (2 părţi))
  2. piciorul drept (pulpă + gambă + talpă)
  3. piciorul stâng (pulpă + gambă + talpă)

3-cowboy-hyerachy

Etapa 4 – Puncte de rotaţie

Ultima etapă, cea de fixare a punctelor de rotaţie pentru fiecare element în parte are ca obiectiv simularea articulaţiilor. Imaginea de mai jos este destul de sugestivă aşa că nu mai are rost să o explic :)

4-cowboy-pivots

ObservatiePivoţii se fixează pentru layerele de tip Peg, nu pentru cele de tip Drawing. Fixarea propriu-zisă se realizează folosind Roate Tool.

Gata! am terminat cu vorbăria şi pentru ca să fie totul înţeles pe deplin vă invit să mă urmariti în următorul tutorial video unde am să vă arăt modul practic în care realizez acest proces de pregătire a personajului.

Get Adobe Flash player


Filed in: Cut-out, Easy, Principles, Romanian, Stinky, the cowboy, Toon Boom Studio, Video Content
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

2 Responses to "Stinky, cowboy-ul nătăfleţ – pregătirea pentru animaţie"

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Marcel Corbeanu. Marcel Corbeanu said: Stinky, cowboy-ul nătăfleţ – pregătirea pentru animaţie http://bit.ly/d1Wna6 […]

  2. […] ce ne propunem este să realizăm o animaţie simplă având în centrul său pe cowboy-ul Stinky, urcat pe calul obosit. Vă reamintesc faptul că avem deja creată animaţia calului iar ceea ce […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 7249 ANIMATIC