1

Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea a III-a – Îmbrăcarea scheletului

Dacă vă mai amintiţi, în partea I a acestui set de articole am stabilit faptul că avem de parcurs 4 etape de lucru. În momentul de faţă noi ne situăm în etapa a 3-a şi anume, etapa în care “îmbrăcăm” scheletul boduguardului doar cu un contur.

Vă reamintesc faptul că animaţia a fost deja creată în partea a II-a, stabilind la momentul respectiv atât poziţiilile principale şi intermediare dar şi timing-ul; aşadar despre aceste lucruri nu vom mai discuta.

Ne vom concentra pe îmbrăcarea scheletului (fiecare poziţie) doar cu un contur simplist fără să insistăm pe detaliile vestimentare sau pe detaliile feţei; ceea ce ne propunem este să oferim personajului ceva mai multă elasticitate decât am obţinut prin animaţia scheletului. Cum reuşim acest lucru? Haideţi să aruncăm o privire la imaginea următoare.

bodyguard-secvente

În imaginea de mai sus am delimitat secvenţele animaţiei (stabilite în articolul trecut) şi am încercat să sugerez (prin săgeţi colorate) modul în care personajul se mişcă:

  • săgeţile roşii sugerează mişcarea braţelor, a coloanei vertebrale şi a picioarelor
  • săgeţile verzi sugerează rotirea trupului
  • sageţile albastre sugerează mişcrea tălpii, în special a călcâiului
  • cercurile albastre  de la baza picioarelor sugerează punctele de sprijin (contact cu pământul)

Daca am spus “săgeţi” asta înseamnă că am reprezentat şi sensul miscarii (a se vedea exemplul de mai jos).

La sfârşitul primei secvenţe (A – secventa lansării primei lovituri) personajul este în poziţia în care se pregăteste să lovescă cu pumnul drept (poziţia a doua):

  • mâna dreaptă este indoită în spate şi ridicată la un nivel aproape orizontal
  • mâna stângă este ceva mai intinsă inainte, faţă de poziţia de început
  • personajul se sprijină pe vârfurile piciorului drept şi pe toată talpa piciorului stâng şi îşi lasă greutatea corpului pe piciorul drept
  • trupul este răsucit spre partea dreaptă a personajului (vezi cum linia sacoului trece acum prin mijlcul abdomenului), adică spre partea de sprijin

Acum că aţi prins care este ideea, mergem mai departe şi “imbrăcăm” toate pozitiile personajului.

bodyguard-pozitii

Dacă faceţi o mică comparaţie între această imagine şi cea cu corespondent la scheletul personajului veţi observa faptul că a apărut o nouă poziţie în ultima secvenţă.

ObservatieAm retuşat puţin animaţia în sensul că am adăugat poziţia 21 în secvenţa E de revenire la poziţia iniţială.

La momentul când am terminat animaţia, după ce am îmbrăcat sheletul în toate cele 20 de poziţii ale animaţiei iniţiale, am observat un mic salt al mâinilor la sfârşitul animaţiei şi anume momentul revenirii de la pozitia 20 la poziţia 1; aşadar am ales să compensez acest lucru prin adăugarea a unei noi poziţii (poziţia 21) care să facă legătura între poziţia 20 şi poziţia 1.

Acum, dacă tot suntem aici, am să vă reamintesc şi care este timing-ul animaţiei noastre:

  • frame rate-ul este de 24 cadre/ secundă
  • în secvenţele A, C şi E, fiecare poziţie este stabilită pe câte 2 frame-uri
  • în secvenţele B şi D, secvenţele cu execuţie mai rapidă, fiecare poziţie este fixată pe câte 1 singur frame

bodyguard-timeline

Cam atât cu vorbăria, vă invit acum să vedem rezultatul final al animaţiei, în variantele cu şi fără schelet.

Mai am totuşi o singură precizare, şi anume: conturul nu trebuie să respecte 100% scheletul; m-am folosit de schelet doar pentru ca să “îmi trasez” animaţia iar de acum inainte vor urma îmbunătăţirile.

Get Adobe Flash player

Ne vedem data viitoare la o lecţie unde voi vorbi despre adăugarea detaliilor şi finalizarea animaţiei :) .


Filed in: Characters, Flash Content, Hard, Romanian, Skeleton, The bodyguard
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

One Response to "Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea a III-a – Îmbrăcarea scheletului"

  1. […] reamintesc faptul că animaţia propriu-zisă a bodyguardului a fost deja realizată (ritmul, precum şi poziţiile principale şi intermediare) iar acum mă voi […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 7125 ANIMATIC