9

Stinky, cowboy-ul nătăfleţ – realizare digitală

După ce am schiţat pe hârtie personajul urmează redesenarea acestuia pe calculator şi apoi colorarea. Pentru cei care nu sunt la curent cu această etapă, ceea ce trebuie să facem în continuare este să preluăm ultima schiţă a cowboy-ului şi s-o importăm în Toon Boom Studio.

Pentru cei care sunt deja familiarizaţi cu acest program, am să fac o singură observaţie legată de intrument de desenat folosit aici, şi anume: am să folosesc Pen Tool cu următoarele proprietăţi: Maximum Size = 5 (Minimum Size nu are importanţă pentru acest instrument) şi Smoothness = 8.

Desenând pe calculator (peste schiţa în creion) pot obţine  un desen mult mai precis şi corect în sensul că voi avea în final un personaj perfect simetric. Ceea ce trebuie să fac este să dezenez o singură dată, să zicem mâna stânga, apoi îi dau Copy – Paste – Flip Horizontal şi obţin astfel mâna dreaptă :) .  Simplu, nu-i aşa?

cowboy5-contur

După ce am desenat doar conturul personajului încep să mă gândesc la paleta de culori. Fiind vorba despre un cowboy, hainele specifice sunt jeans, vestă, mănuşi şi cizme de piele; astfel, culorile pe care trebuie să le aleg sunt intuitive:

  • albastru pentru pantaloni iar pentru vesta
  • pentru  mănuşi şi cizme voi folosi nuanţe de maro
  • pentru celelalte acesorii vestimentare las inspiratia să mă conducă :)

Aveti ataşată paleta de culori în imaginea de mai jos.

cowboy6-culoare-fara-umbre

După ce am colorat personajul mă pot juca puţin şi cu umbrele hainelor, însă datorită faptului că în TBS desenez vectorial nu am cum să aplic efecte de Burn, Dodge sau orice alt “trick” specific Adobe Photoshop, aşadar sunt nevoită să le realizez “manual” aplicând o nouă culoare acolo unde vreau să am o umbră.

În aceeaşi ordine de idei, folosesc umbre închise (faţă de culoarea de bază) pentru a scoate în evidenţă cutele hainelor şi umbrele deschise, în ideea de a oferi un pic de luciu anumitor obiecte (pistol, curea).

cowboy7-final-cu-umbre

Cam asta a fost. După cum vă ziceam, nu-i mare lucru, abia acum începe distracţia.
Următorul lucru pe care vă trebui să-l facem este să pregătim personajul pentru animaţie iar după aceasta îl vom “urca” pe cal. Până atunci însă vă invit să încercaţi să-l desenaţi şi voi :) .


Filed in: Easy, Featured, Romanian, Stinky, the cowboy
Tags: , , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

9 Responses to "Stinky, cowboy-ul nătăfleţ – realizare digitală"

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Marcel Corbeanu. Marcel Corbeanu said: Stinky, cowboy-ul nătăfleţ – realizare digitală http://www.animatic.ro/2010/04/stinky-cowboy-ul-nataflet-realizare-digitala/ […]

  2. Sorbon says:

    Exista o nepotrivire a nasului intre cele doua imagini.

    Exista vreo modalitate de a automatiza (in Toon Boom sau cu ajutorul altui soft) realizarea unei imagini la un unghi de 45 de grade pornind de la cele doua imagini (fata – 0 grade , profil -90 de grade)?

  3. Cristina says:

    Salut Sorbon,

    Buna observatie cu nasul :) … intr-adevar in vederea din lateral nasul este putin mai mare iar daca ai analiza toate desenele cu siguranta ai mai gasi si alte astfel de “nepotriviri”. Si eu la randul meu analizez cu atentie munca altora si observ astfel de nepotriviri, insa stii ceva? Acestea se vad doar in cadrele statice de lunga durata nu si in miscare.

    In legatura cu cea de-a doua chestiune, daca am inteles bine pe tine te interezeaza sa creezi o pozitie intermediara intre cele doua pozitii (fata – profil), din pacate in softurile de animatie 2D nu ai cum sa obtii asca ceva. In TBS exista un instrument “Perspective Tool” pe care il poti folosi sa obtii anumite perspective insa nu si perspective de personaje.

    Asadar concluzia este simpla: in 2D nu ai cum sa obtii o perspectiva decat daca te apuci sa redesenezi noua pozitie, in 3D situatia este mult mai simpla, modelezi personajul pornind de la cele 2 vederi (fata – lateral) si dupa aceea “il intorci” pe toate partile :)

  4. Sorbon says:

    Stiu cum e in 3D, am lucrat destul de multisor in C4D, dar Toon Boom e …fascinant! :)
    Oricum te felicit pentru toata activitatea de pe acest blog, cred ca aproape zilnic intru sa vad daca ai mai postat ceva.

    Cind vom vedea un film de animatie realizat de tine?

  5. Cristina says:

    Multumesc pentru felicitari :)
    Din pacate timpul nu imi permite sa postez zilnic insa incercam cat mai mult sa marim ritmul.

    Imi place intreabarea ta :D, raspunsul este la Anim’est 2010 care va avea loc în perioada 8-17 octombrie in Bucuresti, voi fi si eu acolo prezenta cu un filmulet … asa ca esti invitat.

  6. Servus Cristina
    Cum se numeste noul tau film de animatie? Despre ce este vb?

  7. Cristina says:

    Inca nu m-am hotarat asupra numelui :)) insa foarte pe scurt este vorba despre o zi din viata unui om obijnuit. La momentul potrivit voi posta pe Animatic cateva articole legate de acest subiect si atunci voi oferi ceva mai multe informatii :)

  8. cristi says:

    deci dupa ce am facut schita in creion pe o foaie,cum o pun in Toon Boom Studio?

  9. O scanezi si o importi in program, simplu! Vezi help-ul programului.

Leave a Reply

Submit Comment



© 7204 ANIMATIC