2

Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea I – Scheletul

De data aceasta vom realiza o nouă animaţie pe bază de schelet însă vom creea scheletul pornind de la o referinţă (mai exact un personaj deja creat) şi nu din imaginaţie :) . Avem astfel avantajul că putem stabili, încă de la început, proporţiile corecte ale scheletului personajului.

Daca vă întrebaţi de ce am ales să realizez această animaţie pe bază de schelet, ei bine, răspunsul este simplu: animaţia pe care vreau să o realizez este destul de complicată, în sensul că, personajul va fi într-o continuă mişcare (îşi va răsuci trupul) şi doresc să stabilesc pe cât se poate de simplu poziţiile personajului fără să ma preocupe prea mult aspectul personajului (cel puţin nu la început).

Aşadar, ceea ce ne propunem spre realizare este  o animaţie în care bodyguardul bătăuş va boxa, deocamdată cu un personaj imaginar :) . De asemenea,  trebuie reţinut faptul că nu vreau să animez “direct pe curat” aşadar voi anima pe bază de schelet şi mai apoi “voi îmbrăca” scheletul.

Odată ce vom fi început animaţia ne vom putea concentra mai mult pe elasticitatea personajului şi vom încerca să-l facem mai expresiv, toate acestea fiind posibile datorită scheletului.

Astfel,  etapele de lucru vor fi cele 4 de mai jos şi îmi propun să vi le prezint, în detaliu, pe parcursul a trei articole, unul dintre ele fiind chiar acesta:

  • Etapa 1 – vom porni de la varianta finală a personajului şi vom desena un schelet corespunzător
  • Etapa 2 – se vor stabili atât poziţiile principale ale animaţiei cât şi cele intermediare, toate pe baza scheletului
  • Etapa 3 – după ce voi obţine întreaga animaţie pe bază de schelet, urmează “îmbrăcarea” scheletului” însă doar cu un contur, for now :)
  • Etapa 4 –  finalizarea animaţiei prin adăugarea detaliilor personajului în absolut toate poziţiile (frame-urile)

bodyguard-etape

Etapa 1: Stabilirea scheletului

Aşadar, incepem …

Scheletul se desenează direct peste personaj folosind doar cercuri şi linii, astfel încât acestea să respecte proporţiile personajului. Liniile  vor reprezenta segmentele de oase (în cazul nostru doar pentru mâini şi picioare) iar cercurile vor semnifica fie articulaţiile (umăr, cot, şold, genunchi), fie părţile componenete principale ale corpului (piept, pumn, talpa piciorului).

bodyguard-etapa-1-schelet

Spre depsebire de primul articol cu scheletul, unde am prezentat un schelet general, de data acesta nu ne vom mai folosi de curba ce reprezintă coloana vertebrală (folosită pentru a adăuga elesticitate personajului) ci ne vom folosi foarte mult de grupul piept-pelvis şi de raportul dintre acestea.

Din ideea de a obţine un schelet cât mai “citeţ” am folosit culoarea roşie pentru partea stângă a personajului (mână şi picior) şi culoare albastră pentru partea dreaptă. Aceste culori vor fi prezente pe tot parcursul animaţiei.

Aşadar, scheletul n-ar trebui să pună probleme nimănui, nu este ceva nou şi nici greu. Însă distracţia abia începe …


Filed in: Characters, Easy, Romanian, Skeleton, The bodyguard
Tags: , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

2 Responses to "Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea I – Scheletul"

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Marcel Corbeanu. Marcel Corbeanu said: Box cu Bodyguardul Bătăuş – Partea I – Scheletul http://www.animatic.ro/2010/04/box-cu-bodyguardul-bataus-%e2%80%93-partea-i-scheletul/ […]

  2. […] vă mai amintiţi, în partea I a acestui set de articole am stabilit faptul că avem de parcurs 4 etape de lucru. În momentul de […]

Leave a Reply

Submit Comment



© 7368 ANIMATIC