3

Un cal prietenos – schiţe şi realizare digitală

Pentru a putea desena un animal, în special animalele cu 4 picioare, este necesară înţelegrea anatomiei animalului respectiv. Spun acest lucru pentru că animalele cu 4 picioare au, spre deosebire de om, o construcţie mai deosebită în ceea ce priveşte articulaţiilor picoarele. De aceea este important ca încă de la prima schiţă să reprezentăm corect construcţia picioarelor.

Nu am avut o anume rasă de cai drept referinţă pentru acest personaj, am vrut doar să desenez un cal blând, de statură medie şi care să pară destul de puternic pentru a putea fi călărit. Vreau să-l folosesc într-o animaţie dintr-un articol viitor împreună cu un cowboy.

Aşadar începem cu o primă schiţă – doar forme simple, în care conturăm  anatomia şi proporţiile personajului.

cal-schita-1

  • capul este de mărime mare cu botul lat
  • trunchiul nu este prea lung având linia spatelui ondulată spre interior, pentru a scoate în evidenţă umerii solizi
  • abdomenul este suplu însă nu slab
  • gâtul are o bază lată
  • picioarele sunt scurte şi robuste
  • copitele sunt voluminoase având o suprafaţă mare de sprijin

După ce am stabiliat proporţia corpului, putem trece mai departe, la etapa în care adăugăm restul elementelelor (doar conturul) caracteristice unui cal.

cal-schita-2

  • coama este relativ deasă, cu un smoc mare de păr în frunte
  • urechile sunt ridicate şi de formă triunghiulară
  • coada este scurtă, nu prea stufoasă şi puţin ridicată
  • nările sunt destul de mari (apoximativ cât ochii)

Mergem mai departe cu detaliile care evidenţiaza musculatura corpului dar şi expresia feţei.

cal-schita-3

  • coama şi coada sunt evidenţiate prin smocuri de păr
  • atât buza de sus cât şi cea de jos sunt evidenţiate prin forme rotunjite, în acelaşi timp formând şi obrazul drept
  • ochii sunt blajini şi larg deschişi
  • pieptul şi picioarele sunt musculoase
  • copitele au o bază ceva mai arcuită şi sunt acoperite cu smocuri de păr

În continuare, am ales să desenz personajul folosind Toon Boom Studio. În ceea ce priveşte stabilirea paletei de culori putem să ne inspirăm chiar din realitate. Caii prezintă o gamă diversă de culori aşa că nu ducem lipsă de inspiraţie :) . Pentru subiectul de faţă am ales un maro-roşcat drept culoare de bază a corpului iar pentru coamă şi coadă, am ales o culoare ceva mai deschisă, să zicem un maro-portocaliu.

Ţinând cont de faptul că eu lucrez digital, culoarea chiar nu este o problemă pentru că o pot modifica cu uşurinta până când sunt mulţumită de rezultat.

cal-varianta-finala

Ar fi câteva observaţii de făcut, în legatură cu umbrele aplicate:

  • umbrele deschise la culoare au rolul de a oferi un pic de luciu (copitele şi spatele calului)
  • umbrele închise la culoare au rolul de a da senzaţia că părul este stufos (coama, coada, baza piciorului)

În incheiere, privind rezultatul final, v-aş pune o întrebare simplă la care să meditaţi :) : care sunt părţile componente care inspiră cel mai mult sentimentul de “cartoon”? Bineinteles că desenul nu respectă proporţiile adevărate însă unele elemente sunt mai sugestive decât altele.

Stay tuned, pentru ca urmmează pregătirea pentru animaţie şi animaţia unui mers folosind acest personaj.


Filed in: Easy, Romanian, The friendly horse
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

3 Responses to "Un cal prietenos – schiţe şi realizare digitală"

  1. […] ca referinţă varinta inţtială a calului pe care am denumit-o “Normal” iar pe baza acesteia vom creea o nouă variantă, de data […]

  2. […] Cam atât despre elaborarea unui personaj de tipul goofy; ne vom întâlni cu aceast cowboy în etapa de colorare şi după aceasta îi vom face cadou şi-un cal ; de fapt calul îl avem deja – vă mai aduceţi aminte de calul obosit? […]

  3. Sabina says:

    Super tare vreau sa fak si eu!

Leave a Reply

Submit Comment



© 7294 ANIMATIC