0

Adăugarea decorului unei animaţii – partea a II-a

Continuăm articolul în care adăugam decorul unei animaţii. Dacă în prima parte am adăugat un decor static şi am intervenit puţin şi asupra animaţiei originale, de data aceasta vom adăuga un decor animat însă nu vom mai interveni deloc asupra animaţiei personajelor.

Cazul 2, deplasarea maşinii într-un mod mai rapid; maşina – statică, decor – dinamic

În articolul acesta tratăm situaţia în care maşina stă pe loc, însă execută într-un loop animaţia 2 din articolul “Animaţie cu maşina unor gangsteri“; nu  vom mai interveni cu nimic asupra maşinii (de aceea am spus că maşina este statică), însă decorul va conţine elemente ce vor fi în mişcare, adică vom avea un decor dinamic.

Decorul trebuie gândit într-un alt mod faţă de cazul precedent şi asta din ideea că vrem un decor cu puţine elemente pe care sa le putem deplasa şi care să nu ne îngreuneze deloc scena (animaţia finală să nu se mişte sacadat dacă aleg să export conţinut vectorial, SWF). În aceeaşi ordine de idei îmi trebuie un decor cu puţine detalii care să imi permită să-l repet la nesfârşit.

În ceea ce priveşte modul în care desenez decorul, la fel ca şi în prima parte, mă folosesc de punctul de fugă pentru a stabili perspectiva, iar de data aceasta este mult ma simplu deoarece nu am lafel de multe elemente.

background-final1

Acest decor, care este de altfel foarte uşor de realizat, este structurat in trei categorii:

  • Decor static – conţine doar elementele statice pe întreg parcursul animaţiei, aceastea fiind elementele de fundal ce nu trebuiesc mişcate: cerul cu luna şi asfaltul.
  • Decor animat – conţine elementele cu ajutorul cărora creez iluzia de mişcare, în cazul de faţă este vorba despre 2 copaci de pe marginea drumului, copaci ce vor trece, simultan şi paralel, prin ecran; mişcarea lor va fi realizată cu ajutorul Peg-urilor.
  • Decor secvenţial – ca şi în cazul decorului animat, cu ajutorul acestor elemente creez iluzia de mişcare, însă nu folosesc Peg ci pur şi simplu desenez elementul respectiv (în cazul de faţă este vorba de liniile albe întrerupe ce delimiteaza banda) în două ipostaze (2 keyframe-uri diferite).

background-elements

Ceea ce ne propunem să realizăm este iluzia de mişscare a maşinii într-un mers continuu, constant şi fără nici un obstacol. Pe parcurs ce maşina se deplasează aceasta va da impresia că trece pe lângă copacii situaţi pe marginea drumului.

Animaţia va fi realizată la 24 fps şi va avea o lungime totală de 24 de frame-uri. După cum am menţionat şi la începutul articolului, ne propunem să refolosim animaţia 2, şi mai mult decât atât ne propunem să ne încadrăm în lungimea sa totală, aidcă  24 de frame-uri (practic 1 secundă) din ideea de a refolosi doar un singur ciclu. Vezi timeline-ul de mai jos …

timeline1

Aruncând o scurtă privire asupra timeline-ului se poate observa faptul că animaţia nu este structurată în mai multe secvenţe, cum a fost în primul caz, ci este o animaţie foarte scurtă de doar 1 secundă (24 frame-uri). De asemenea se pot observa cele trei categorii de decoruri evidenţiate prin culori diferite dar şi Peg-ul părinte “car-passangers-P” care reprezintă ansamblul maşină-pasageri şi care este de fapt  animaţia 2.

Elementele cheie ale acestei animaţii sunt cei doi copaci de pe marginea drumului dar şi linile întreupte de pe asfalt.

Aşadar, cele 2 Peg-uri ale celor doi copaci “left tree-P” şi “right-tree-P” conţin câte doua keyframe-uri situate la începutul animaţiei (frame1) şi la sfârşitul ei (frame24), iar modul în care am fixat aceste keyframe-uri se poate observa în Function Editor (imaginea de mai jos).

function-editor1

Cei doi copaci su suferit o scalare proporţională descendentă pentru a reda senzaţia de depărtare pe parcurs ce maşina înaintează. Aruncând o privire şi asupra Timeline-ului se poate observa faptul că la începutul animaţiei cei doi copaci nu sunt cuprinşi în cadru (în cameră) şi asta din ideea de a obţine mai uşor o animaţie ce poate fi rulată la nesfârşit.

După cum bănuiţi operaţiile de translaţie pe verticală şi pe orizontală sunt efectuate din ideea de a poziţiona elementul pe marginea drumului, însă de data aceasta am adăugat ceva nou şi anume un profil de acceleraţie (Velocity). Rolul acceleraţiei este acela de a da senzaţia că cei doi copaci se aproprie ceva mai lent şi apoi se îndepărtează cu repeziciune, contribuind practic la iluzia de viteză.

În ceea ce priveşte celălalt element care dă iluzia de mişcare, şi mă refer aici la liniile albe întrerupte, acestea sunt desenate în două poziţii, fiecare poziţie fiind decalată faţă de cealaltă cu câte o liniuţă. Pentru a mă face şi mai bine înţeleasă am să explic altfel: datorită faptului că aceste linii sunt desenate pe un singur layer şi datorită modului în care sunt desenate (datorită persepectivei) este dificil să le pot deplasa folosind Peg (asemenea copacilor), Aşadar, am ales o soluţie mai simplă şi care păcăleşte ochiul destul de bine. Astfel, linia întreruptă are două ipostaze, de genul linie-spaţiu-linie (frame-urile 1,2,5,6 etc) sau spaţiu-linie-spaţiu (frame-urile 3,4,7,8 etc) iar aceste două poziţii, rulate succesiv pe câte 2 frame-uri fiecare şi pe un interval total de 14 frame-uri, dau iluzia că maşina trece pe lângă ele :).

Ca o concluzie de sfârşit, vă pot spune că aceasta este o “reţetă” generală a unei animaţii menite să dea senzaţia de mişcare pentru un vehicul. Acelora care vor să experimenteze le propun să inlocuiască copacii cu stâlpi sau garduri iar liniile întrerupte de pe asfalt cu capace de canalizare :) . Va rezulta o altă animaţie însă principiile vor fi aceleaşi.

Get Adobe Flash player

See you next time!!!


Filed in: Featured, Flash Content, Medium, Objects, Romanian, Tweening
Tags: , , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

Leave a Reply

Submit Comment



© 2019 ANIMATIC