0

Bulldogul “reloaded”

De data aceasta m-am gândit să ne jucăm un pic cu Toon Bom Studio şi să desenăm împreună ceva simplu, iar ca temă am ales câteva expresii faciale ale bulldogului cel rău; aşadar preluăm dintr-un articol mai vechi varianta finală a bulldogului (doar capul) şi pornind de la aceasta desenăm personajul în două noi două ipostaze: surprins (speriat) şi respectiv agresiv(furios).

reference-drawings

Aşadar, voi folosi desenele iniţiale pentru a mă putea orienta atât din punct de vedere al poziţiei capului cât şi al proporţiilor; transpus în practică (adică în Toon Boom Studio) acest lucru înseamnă de fapt folosirea opţiunii Onion Skin, opţiunea care permite vizulizarea conţinutului frame-urilor anterioare/următoare (Previous/Next Drawing) fără a exista pericolul modificări lor. Ţineţi minte faptul că fără această opţiune nu se poate anima folosind tehnica keyframing, aşadar este o opţiune foarte foarte importantă.

onion-skin

În continuare, printr-un simplu click pe Onion Skin (View > Onion Skin > Turn Onion Skin  On), activăm această opţiune şi selectăm de asemenea şi opţiunea Previous Drawing. Acum se poate vizualiza conţinutul primului frame (frame 1) fără a interveni asupra lui. Conţinutul primului frame reprezintă de fapt layerele L1 şi L2 din desenul meu, layere ce conţin desenele iniţiale cu bulldogul.

Pentru o mai bună înţelegre a ceea ce se intampla în video vă propun să aruncaţi o privire şi asupra imaginii de mai jos, imagine ce prezintă, şi explică, spaţiul de lucru.

workspace

1. Drawing toolbar – instrumentele necesare realizării şi modificării desenelor

Dintre toate instrumentele disponibile am folosit doar trei şi anume:

Pen Tool – pentru a realiza schiţa iniţială

Contour Editor Tool – pentru a retuşa desenul cu scopul de a obţine un contur inchis necesar aplicării culorilor

Cutter Tool –  pentru a adăuga puncte acolo unde era nevoie (ipostaza – agresiv)

2. Onion Skin Tab – bara necesară activării opţiuni ce permite vizualizarea frame-urilor anterioare şi/sau următoare; noi am vizualizat doar frame-ul anterior şi anume frame-ul 1, frame-ul curent fiind frame-ul 2.

3. Sceneplanning Toolbar – bara instrumentelor necesare pentru selecţia şi maniluparea layerelor pe scena. Singurul instrument pe care îl folosim este Select Tool, cu ajutorul căruia selectăm cele 4 layere (L1, L2, L3, L4) şi le modificăm poziţia pe scenă.

4. Sceneplanning View – modul de vizualizare a elementelor pe scenă. Noi suntem în modul Camera View, modul ce permite vizulizarea tuturor layerolor active din Timeline.

5. Timeline Tab – modul de organizare a elementelor pe layere ; layerele reprezintă liniile, in timp ce coloanele semnifică frame-urile. În cazul de faţă avem 4 layere dispuse pe 2 frame-uri.

Mai vreau să specific faptul că video-ul nu conţine etapea de colorare deoarece m-am gândit că aceasta este o etapă prea banală, şi asta din ideea că paleta de culori este deja fixată de la schiţele anterioare ale câinelui, aşadar nu ne rămâne decât să aplicăm culorile stabilite.

final-drawings

Ceea ce rămâne de subliniat în aceast articol sunt câteva caractersitici ale celor două noi desene:

– pentru primul caz (ipostaza surprins) faţa este puţin alungită cu obrajii şi nasul alungiţi, ochii larg deschişi.

– pentru cel de-al doilea caz (ipostaza furios) faţa este ceva mai încordată cu bărbia mare şi dinţii mult vizibili, ochii sunt strânşi.

Get Adobe Flash player


Filed in: Romanian, The bulldog, Toon Boom Studio, Video Content
Tags: , , , , , ,

Related Posts

Bookmark and Promote!

Leave a Reply

Submit Comment



© 0075 ANIMATIC